خبرهای داغ:
کبودراهنگ -فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از برگزاری ۱۵ مرحله رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی با مبلغ بیش از ۷ میلیارد تومان در شهرستان کبودرهنگ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۱۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین سوری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با اشاره به جایگاه ویژه بسیج از آغازین روز‌های پایه‌گذاری توسط امام راحل اظهار داشت: در دهه اول انقلاب بسیج از دل سختی‌ها متولد شد، اولین امتحان بسیج این بود  که در سخت‌ترین شرایط بدون هیچ تجهیزات و امکاناتی در مقابل دشمنان ایستاد.

وی افزود: با تفکر بسیجی که حضرت امام (ره) به یادگار گذاشتند باعث شد امروزه یکی از کشور‌های قدرتمند دنیا در تمام عرصه‌ها باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ ابراز داشت: بسیج در تمام عرصه‌ها وارد میدان شد و افتخاری بزرگ آفریده و بعد از جنگ با ارتقای دفاع مردم پایه که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پایه‌گذاری و هدایت شد، توانست تمام فتنه‌ها را در نطفه خفه کند و این یکی از برکات بی‌شمار بسیج است که در کنار آن کمک به محرومان در حوادث غیر مترقبه در کشورمان اتفاق افتاد؛ از ریشه‌کنی فلج اطفال تا طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج نشان داد همیشه کمک رسان مردم است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری و ورزشی به مناسبت هفته بسیج در شهرستان تویسرکان گفت: نواخته شدن زنگ بسیج در مدرسه شهید جمال الدین اسدآبادی، رزمایش اقتدار بسیجیان، میقات صالحین، همایش پیاده‌روی، افتتاح مدرسه و خانه عالم و پل و برگزاری یادواره شهدا و رزمایش کمک مومنانه و نشست‌های فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

سوری در ادامه با اشاره به دستاورد‌های بسیج در سال جاری در شهرستان گفت: در سال جاری ۱۳ یادواره شهدا و بیش از ۴۰۰ برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی و بیش از ۲۰۰ برنامه پنج‌شنبه‌های شهدایی و در عرصه ورزشی حدود ۲ هزار بسیج ورزشکار سازماندهی شده و دو نفر از این ورزشکاران کسب رتبه جهانی داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در عرصه جامعه زنان طرح محله اسلامی کلید خورده است و در تلاش هستیم تا شهرستان کبودراهنگ را به عنوان الگو و مدل عفاف و حجاب در سطح کشور معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به راه‌اندازی هشت مهد قرآنی اضافه کرد: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی دو مرکز کارآفرینی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ گروه جهادی در شهرستان خدمات جهادی ارائه می‌کنند، گفت: همچنین ۲۰۰ نفر از بسیجیان به عنوان رابطین بهداشت و ۳۰ نفر کمک واکسیناسیون در طرح «حاج قاسم سلیمانی» کمک‌رسان بودند.

سوری یادآور شد: تهیه و اهدای هشت سری جهیزیه کامل، ۵ هزار لوازم تحریر، برگزاری ۱۵ مرحله رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی با مبلغ بیش از ۷ میلیارد از دیگر اقدامات بوده است.

وی از راه‌اندازی ۱۰۴ صندوق قرض الحسنه خبر داد و گفت: از طریق این صندوق‌ها نیز بیش از ۵ میلیارد تومان وام و ۶۳۵ فقره وام کارآفرینی با بیش از ۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ در پایان از راه اندازی هشت واحد  تعاونی تولیدی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این حوزه نیز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل وام اشتغالزایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات