مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در ۷ ماهه گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۳۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، کلیم‌الله وثوقی  در جلسه با کمیته‌های اداره کل راهداری اظهار داشت: در استان اردبیل 55 شرکت حمل و نقل در حوزه مسافری فعالیت می‌کنند که مجموع ناوگان فعال در این بخش یک‌ هزار و 226 دستگاه است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 307 دستگاه اتوبوس، 223 دستگاه مینی‌بوس و 696 دستگاه سواری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت 2 هزار و 283 راننده را در این بخش با داشتن کارت هوشمند یادآور شد و گفت: در 7 ماهه امسال بیش از 175 هزار سفر در استان اردبیل انجام شده که 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وثوقی افزود: تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان حمل و نقل مسافر 842 هزار نفر بوده که در قیاس با سال قبل در این حوزه نیز 14 درصد افزایش جابه‌جایی مسافران را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بخش کالا 90 شرکت حمل و نقل در استان فعالیت می‌کنند که مجموع ناوگان فعال در این بخش 7 هزار و 728 دستگاه مربوط به خودروهای نیمه سنگین و سنگین است.

وثوقی فعالیت 11 هزار و 200 نفر راننده را در این بخش یادآور شد و اضافه کرد: در 7 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن کالا در استان جابه‌جا شده که 4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای امسال تا آخر مهرماه 182 هزار بارنامه در استان صادر شده که بیشترین صادرات در بخش کالا مربوط به سیمان، آب معدنی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی بوده است.

وثوقی اظهار کرد: سال قبل به دلیل محدودیت‌های کرونایی ما با کاهش تقاضای سفر روبه‌رو بودیم اما امسال میزان سفرها با توجه به کاهش محدودیت‌ها بیشتر بوده ولی همچنان به دلیل شرایط کرونایی اتوبوس‌ها با ظرفیت 60 درصد مسافرگیری را انجام می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط کرونایی و با اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا افزایش ظرفیت تا 80 درصد در اتوبوس‌ها اعلام خواهد شد تا ما بتوانیم با استفاده از سامانه سراسری و ارائه کد ملی بلیط سفر را برای هموطنانی که واکسن زده‌اند، فراهم کنیم.

این مسئول به روزهای سرد زمستانی پیش رو و فعالیت راهداران اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ما 5 ماه درگیر راهداری زمستانی هستیم که این به دلیل شدت و مدت طولانی سرما در این استان است که خدمات راهداری را ضروری کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت 22 راهدارخانه را در استان به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور و استقرار راهداران را یادآور شد و تصریح کرد: 182 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند که با دعوت از بخش خصوصی این ظرفیت تا 220 دستگاه ارتقا می‌یابد.


وثوقی فعالیت 256 پرسنل راهداری را در ارائه خدمات به هموطنان در قالب اکیپ‌های نظارتی یادآور شد و افزود: 13 هزار تن شن و ماسه خریداری و ذخیره‌سازی شده تا شرایط مطلوب و مناسبی را در خدمات‌رسانی راهداری زمستانی شاهد و ناظر باشیم.

وی در مورد تعمیر ماشین‌آلات و توقف آن‌ها خاطر نشان کرد: در استان اردبیل خودروهای تعمیری و توقفی راهداری کمتر از 5 درصد است در حالی که میانگین کشوری 20 درصد بوده و ما به اندازه کافی مواد سوختی، روغن، لاستیک و تیغه را برای راهداران تأمین کرده‌ایم تا به سرعت عملیات راهداری را انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تأمین 50 میلیارد تومان اعتبار را برای انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی یادآور شد و اضافه کرد: 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری و خرید تجهیزات و امکانات است و 30 میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه خودرو و سایر امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری است.

وثوقی فعالیت 20 دستگاه نمک‌پاشی را به صورت مکانیکی در مناطق مختلف و محورهای مواصلاتی یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات زمستانی برای هموطنان مهیا کنیم.

ارسال نظرات