به گفته مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان امروز با آموزش، هدایت و جهت‌دهی دانشجویان بسیجی آن‌ها را آماده می‌کنیم که در جهاد «تبیین» فرمایش رهبری را تحقق ببخشند.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۶۷
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محسن نیازمند در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی اظهار کرد: مهارت‌های مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی یکی از رسالت‌های مهم دانشجویی است چراکه اگر دانشجو بخواهد مطالبه‌گری کند باید با آشنایی به ریشه مطالبات وارد میدان شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری هسته‌های مسئله محور مطالبه‌گری گفت: بسیج دانشجویی داعیه‌دار فعالیت جهادی است، نمونه آن حضور جهادی در روزهای شیوع ویروس کرونا بوده و همچنین حضور جهادی طلاب در تدوین و تغسیل اموات درزمانی که کسی جرئت نداشت در غسال‌خانه‌ها حاضر شود، مجاهدت‌های طلاب و دانشجویان عرصه بسیار زیبای جهادی را خلق کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه تأسیس نهاد انقلابی بسیج دانشجویی و طلبه به دستور امام (ره) نشان از اهمیت دانشجویان و طلاب بوده خاطرنشان کرد: امام (ره) در پیام تاریخی خود به خلوص و ارادت بسیجیان به اسلام و حماسه‌آفرینی آنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرده و در بزرگی مقام و منزلت بسیجیان فرمودند «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و افتخارم در دنیا این است که خود بسیجی‌ام».

نیازمند با تأکید بر سازمان‌دهی مجموعه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها برای مقابله با جریان نفوذ و تفکر غرب‌گرایان در دانشگاه‌ها گفت: جمعیت بسیج دانشجویی در مقابل جریان نفوذ و غرب‌گرا ایستادگی کرده و با بصیرت‌افزایی و روشنگری به مقابله با جریان نفوذ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امروز با آموزش، هدایت و جهت‌دهی دانشجویان بسیجی آن‌ها را آماده می‌کنیم که در جهاد «تبیین» فرمایش رهبری را تحقق ببخشند، افزود: هسته‌های مقاومت نیز با مدیریت رهبری و زحمات حاج قاسم امروز در اقصی نقاط منطقه شکل‌گرفته است و این هسته‌های مقاومت سلحشوری خود را در نبرد با داعش در منطقه نشان دادند.

نیازمند با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) با هوشمندی و زمان‌شناسی به‌موقع به تشکیل بسیج امر کرده چراکه این نهاد تا امروز ثمرات و برکات زیادی داشته است، تصریح کرد: دغدغه‌مندی به مسائل اجتماعی و مطالبه‌گری، مسیری که امروز دانشجویان به دنبال آن هستند لذا دانشجویان بسیجی گیلانی با توجه به مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت، با دقت و هوشیاری وارد این میدان شدند و از مسئولان مطالبه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات