معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

گرانی و احتکار حاصل فراموشی تذکر لسانی در جامعه

به گفته معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردم در محاصره اقتصادی‌اند و برخی اقدام به احتکار که مصداق بارز مقابله با اسلام و کمک به استکبار جهانی است می‌کنند که این به دلیل فراموشی تذکر لسانی است.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۸۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رودسر، سردار ابوالقاسم چمن امشب در مراسم چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم سردار علیرضا نظری در مسجد امام خمینی (ره) شهرک انصاری رودسر با اشاره به اینکه مسؤولیت هر کدام از ما در انقلاب اسلامی همانند حفظ تنگه احد در تاریخ اسلام است، اظهار کرد: اگر ولایت مدار و مسؤولیت‌پذیر هستیم باید هر مسؤولیتی که داریم آن را مرکز انقلاب اسلامی بدانیم. 

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و فرمان عمومی امام (ره) که هر کس می‌تواند سلاح بدست بگیرد و مقابل دشمن بایستد، افزود: پیر و جوان، زن و مرد، با بصیرت و عمل مومنانه، به موقع و به هنگام در صفوف مستحکم جبهه‌ها حضور پیدا کردند و ۸ سال جانانه مقابل دشمن ایستادند و از استقلال و امنیت این نظام پاسداری کردند. 

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام با جانفشانی‌های خود یک وجب از خاک این کشور را به بیگانه ندادند، تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس دشمن توطئه‌های بسیار زیادی علیه انقلاب اسلامی اندیشه و عملیاتی کرد اما مردم انقلابی و مومن، رهروان سابق شهدا و امام شهیدان، محکم و استوارتر از دیروز در سنگر مقابله با دشمن در عرصه‌های مختلف با بصیرت، ولایتمدارانه و با عزت در مقابل استکبار جهانی ایستادند. 

امیدآفرینی جهادی برتر در مقابله با دشمن 
وی با بیان اینکه امپراطوری رسانه‌ای غرب با عرصه تبلیغات، جنگ نرم را پس از ناکامی در جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی به راه انداخت و با دروغ‌پردازی و لجن‌پراکنی تلاش کرد تا بذر ناامیدی را در دل ملت بپاشاند، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب و هدایت‌های مدبرانه رهبر انقلاب برترین جهاد امیدآفرینی بوده که می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند. 

چمن خطاب به جاماندگان از غافله شهدا که درب جهاد و شهادت باز باز است، بیان کرد: جهاد فرزند آفرینی و جهاد تبیین سنگرهای بزرگ و مستحکمی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بوده که از سوی رهبر معظم به آن هشدار داده شده و لازم است هر کجا هستید و هر مسؤولیتی داریم سنگر ولایتمداری خودتان را به اثبات برسانید. 

وی استکبارستیزی را ویژگی مشترک همه شهدا دانست و افزود: مبانی دینی و فقهی استکبارستیزی در قرآن کریم هزار و ۵۰۰ آیه بر دشمن‌شناسی و ۳۰۰ آیه بر منافقین و نفاق تاکید شده و امامین انقلاب هم با تاکید به دشمن‌شناسی تلاش کرده تا تابلوهای حرکت در مسیر صراط مستقیم انقلاب اسلامی و رسیدن به سعادت ابدی شهادت را پیش روی ما گذاشته کافی است با بصیرت به این فرمایشات نگاه کنیم و با جان و دل آن را درک کنیم. 

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این تاکید امام که منافقین از کفار بدترند، تصریح کرد: اسلام و انقلاب اسلامی ضربه‌های زیادی از منافقین کوردل خورده امروز هم برخی از آن‌ها که در اداوار گذشته در همین نظام از به برکت خون شهدا مسؤولیت داشتند بی‌حرمتی می‌کنند و از پشت به انقلاب اسلامی خنجر می‌زنند. 

بهشت را به بها دهند به بهانه


وی با بیان اینکه شهدا با انس به قرآن و ترجمان قرآن، گفتمان امام زمان و انقلاب را درک کردند و جاودانه شدند، افزود: به تعبیری بهشت را به بها دهند نه بهانه اگر جاودانه شدند برای این بود که نگذاشتند فرمان ولی خدا معطل بماند. 

چمن فلسفه یادواره‌های شهدا را یادآور این نعمت بزرگ که یادمان نرود سفره انقلاب سفره‌ای است که شهدا گسترانده‌اند و همگی بر سر سفره شهدا هستیم، بیان کرد: اگر شهدا به تاسی از فرهنگ عاشورای اباعبداله حسین همه هستی خود را فدای اسلام کردند برای این بود تا انقلاب اسلامی امروز به رغم همه دشمنی دشمنان پرچم عزت آن بالا باشد. 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بیمه‌گر انقلاب اسلامی بوده و ما انقلاب‌مان را در دفاع مقدس به جهانیان ارسال کردیم و قله‌های رفیع جهان را فتح خواهیم کرد، گفت: امروز به پاس عزت و عظمت انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به رغم همه خدعه‌ها و نیرنگ‌ها به ضلالت افتاده و جرات جسارت به ملت ایران اسلامی را ندارد چرا که می‌داند مردم ما به تعبیر امام مردمی هستند بهتر از اهل نبی اسلام. 

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خدعه ضد فرهنگی استکبار جهانی پس از دفاع مقدس در برخی از نقاط کشور تصریح کرد: برخی از جوانان کشور ناامید شدن اما امام فرمود این جوانان امروز چه بسا عرصه و صحنه‌ای اتفاقی بیفتد از جوانان دفاع مقدس چیزی کم نخواهند گذاشت شاهد عینی او شهدای مدافع سلامت و حرم و حریم و امنیت نظام هستند. 

وی با اشاره به اینکه اسلام مسیر خود را طی خواهد کرد و قطار پرشتاب انقلاب اسلامی با سکانداری امام خامنه‌ای مسیر سعادت این ملت و نظام را طی خواهد کرد، گفت: شهدا دین خودشان را به انقلاب اسلامی ادا کردند و تا ابد تاریخ ما زیر دین شهدا هستیم و این یادواره‌ها برگزار می‌شود تا نهیبی برای ما باشد که راه خودمان را فراموش نکنیم مبادا مشکلات امروز جامعه ما را خسته کند. 

چمن با اشاره به اینکه شهدا در دفاع مقدس با دستان خالی و توکل به ائمه معصومین مقابل دشمن ایستادگی کردند، افزود: اگر امروز آسایش و امنیتی داریم مدیون شهدا هستیم توکل‌مان را از دست ندهیم خدای دفاع مقدس خدای فرهنگ و خدای اقتصاد هم هست اگر ما همان سربازان ولایی دوران دفاع مقدس باشیم. 

وی با بیان اینکه مردم ثابت کردند به رغم همه فشارها و کمبودها که بعضاً دشمن و بعضاً حاصل سوء مدیریت برخی از مدیران بود پای نظام و انقلاب ایستاده اند، گفت: خواست دشمن با ایجاد تحریم‌ها و فشارها علیه ملت ایران ایجاد تفرقه بین امت، امام و مسؤولین بوده که رمز پیروزی حفظ وحدت کلمه است. 

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مردم در چند سال اخیر واقعا از مسایل اقتصادی رنج دیدند اما با صبر زینبی دست از انقلاب برنداشتند و این رهروی راه شهدا است، بیان کرد: وصیت همه شهدا پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب و مملکت آسیب نرسد باید از چگونگی ایستادگی شهدا درس گرفت و فشارها و کمبودها را تحمل کرد. 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم جهاد امیدآفرینی را جهاد برتر خواند و تصریح کرد: توطئه دشمن پائین آوردن آستانه تحمل مردم است اگر صبوری نکنیم تنگه احد را رها کردیم صحنه همان اما ابزار صحنه متفاوت بوده صحنه رویارویی اسلام و کفر است تجلی آن متفاوت شده گاهی در جنگ نظامی و گاهی در مسایل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نشان می‌دهد. 

احتکار مصداق بارز مقابله با اسلام است


وی با اشاره به اینکه شهدا به تاسی از اباعبدالله الحسین برای عزت اسلام و مسلمین همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: فلسفه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود باید این فریضه الهی را دریابیم و تذکر لسانی را به عنوان یک وظیفه همگانی از یاد نبریم. 

چمن با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جهاد بالاتر است، گفت: امروز مولای من و شما به دلیل فراموشی دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دلگیر است و باید به همدیگر نهیب بزنیم، مردم در محاصره اقتصادی‌اند و برخی اقدام به احتکار که مصداق بارز مقابله با اسلام و کمک به استکبار جهانی است می‌کنند که این به دلیل فراموشی تذکر لسانی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات