خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید با امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهنده راه شهدا برای رسیدن جامعه به حیات طیبه باشیم، گفت: نباید همه این کار‌ها به دوش نیروی انتظامی و مسئولان گذاشته شود بلکه باید عموم جامعه هم در این راستا قیام و مسئولان را همراهی کنند.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۹۱
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۳۵ سوره توبه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ثروتمندانی که در دنیا به جمع مال پرداختند و در راه خدا انفاق نکردند در قیامت نتیجه کار خود را خواهند دید و روزی فرا می‌رسد که سکه‌هایی که جمع کردند را در آتش جهنم داغ می‌کنند و پیشانی، پهلو و پشت این ثروتمندان را داغ می‌کنند و فرشتگان عذاب می‌گویند این همان چیزی است که برای خود اندوختید و در راه خدا انفاق نکردید.

وی با بیان اینکه در جریان شناسی عصر پیامبر (ص) بر اساس سوره مبارکه توبه به مثلث شوم قدرتی برخورد می‌کنیم که در طول تاریخ در برابر انبیا ایستادند، گفت: گروه اول ملأ و افرادی که زمینه قدرت را برای قدرتمندان فراهم می‌کنند هستند، گروه دوم پولدار‌ها و اشرافی‌ها هستند که از کنار قدرتمندان سود می‌برند و به آن‌ها سود می‌رسانند و گروه سوم کسانی هستند که بر اساس نفوذی که دارند اعمال و رفتار ستمگران و ملأ را توجیه می‌کنند و ظلم ستمگران را مشروع جلوه می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه بحث ما در رابطه با ثروتمندانی است که خداوند بشارت به عذاب شدن آن‌ها داده است، گفت: قرآن می‌فرماید برای ثروتمندان بی درد و بی تفاوت نسبت به نیازمندان آتشی بر افروخته می‌شود و اموالی که در دنیا جمع کرده بودند به صورت گداخته در می‌آورد و به صورت و پهلوی آن‌ها می‌زند.

وی افزود: آیه ۳۵ توبه به تجسم اعمال در روز قیامت اشاره دارد و می‌فرماید اعمال انسان چه خوب و چه بد نابود نمی‌شوند بلکه در آخرت در برابر انسان مجسم می‌شوند و یا مایه سرور و یا مایه عذاب انسان هستند.

سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه سلام الله علی‌ها بار دیگر شاهد صحنه‌های ابراز ارادت و محبت مردم به خاندان عصمت و طهارت بودیم، گفت: من بر خود لازم می‌دانم که از علما و مراجع، مردم، مسئولان و همکاری خوب و وسیع صدا و سیما، روزنامه‌ها، هیأت‌ها، اصناف، موکب داران و ایستگاه‌های صلواتی سراسر کشور که توسط مردم خودمان و دیگر کشور‌های دوست و همسایه اداره شد تشکر کنم.

وی با اشاره به بزرگداشت شهید زین الدین و ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم گفت: مهمترین خروجی این مراسم باید احیا، حفظ و حراست جامعه در مسیر شهدا باشد، زیرا شهدا حیات طیبه دارند و ماهم باید به حیات طیبه برسیم و همانطور که آن‌ها انقلاب را با خون خود حفظ کردند ماهم باید با امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهنده راهشان باشیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه خانواده‌ها از درون خانه فرزندان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند، افزود: نباید همه این کار را به دوش نیروی انتظامی و مسئولان بیاندازیم بلکه باید عموم جامعه هم به این امر قیام و مسئولان را در این زمینه همراهی کنند.

وی با بیان اینکه هفته آینده سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) است، گفت: در قرآن کریم در سوره احزاب خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید خدا تو را به وسیله خودش و مؤمنین یاری می‌کند که مصداق مؤمنین همین بسیجی‌های با ایمان، پای کار، ولایی و انقلابی هستند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر (ص) هم گروهی از مسلمین بی درد بودند که از مؤمنانی که اطراف پیامبر (ص) بودند متنفر بودند، آن‌ها را فرومایگان نسنجیده و بدون اندیشه می‌دانستند، به آن‌ها جسارت می‌کردند و از پیامبر (ص) می‌خواستند که آن‌ها را از خود طرد کنند، ولی پیامبر (ص) فرمودند که من برای بدست آوردن دل شما این‌ها را طرد نمی‌کنم، زیرا آن‌ها بندگان پروردگار هستند و اگر این مؤمنین را طرد کنم خداوند بزرگ به عذاب وعده داده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بسیج ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران است، گفت: دشمنان ملت در این اندیشه بودند که بسیج را نابود و بی اثر کنند، ولی ما نماز گزاران جمعه با قاطعیت اعلام می‌کنیم بسیج نه تنها با توطئه شما دشمنان نابود نخواهد شد بلکه با اتکای به خداوند متعال شما ظالمین را نابود خواهد کرد و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه حقیقت و منطق وجودی بسیج تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند، ایرانی‌ها بالقوه نخبه هستند و باید تشویق شوند و به آن‌ها بها داده شود و افرادی که در دانشگاه‌ها نخبگان را به ترک کشور تشویق می‌کنند به کشور خیانت می‌کنند، زیرا این نخبگان سرمایه‌های کشور هستند و باید بمانند و به کشور خدمت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها