امام جمعه یزد:

سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند/ تولید علم نیاز امروز کشور

آیت الله ناصری با تاکید بر تولید علم در کشور، گفت: سیستم آموزش فعلی در کشور وارداتی است و باید هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به نفع منابع ملت تغییر کند.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۱۷
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان یزد ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان یزد با بیان اینکه بسیج را شجره طیبه برای پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب محمدی دانست و گفت: بسیج ثمره تفکر جهادی و باور الهی معمارکبیر انقلاب برای خدمت به اقشار مختلف مردم است.

امام جمعه یزد بسیج را نیروی آماده بکار برای کمک و توسعه پیشبرد اهداف نظام اسلامی است که تاکنون با تفکر انقلابی دستاورد‌های خوبی هم داشته است، گفت: بسیج باید بیش از پیش خود را به علم روز دین‌مداری بیشتر مسلح کند.

ناصری یزدی در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع نخبگان، تصریح کرد: نخبگان و جوانان ایران اسلامی باید تولید علم را در اولویت اجرایی خود قرار دهند و برای تغییر سیستم آموزشی و تحول در آموزش و پرورش پیش قدم شوند.

وی توسعه همه جانبه کشور را در گرو تحول در نظام آموزشی دانست و بیان کرد: سیستم آموزش فعلی در کشور وارداتی است و باید هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به نفع منابع ملت تغییر کند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که توسعه اقتصادی ایران اسلامی مستلزم تقویت نخبگان و حمایت از جوانان بومی است، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده نقشه راه کاملی برای توسعه همه جانبه کشور است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که مردم ایران اسلامی منتظر تحول اساسی هستند، گفت: اقدامات دولت و رئیس جمهور نور امید به آینده‌ای مطلوب را در دل مردم روشن کرده است.

ناصری یزدی در پایان خطاب به مجلسی‌ها تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید شفاف سازی در خصوص ترک فعل مسئولان در دولت گذشته را به عهده قوه قضائیه گذاشته و با همفکری و تلاش راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی مردم پیدا کنند.

ارسال نظرات