خبرهای داغ:
همدان-سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج ۱۴۰۰، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۴۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
بیانیه سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به مناسبت هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج، سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج ۱۴۰۰، این هفته را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.»  امام خمینی (ره)

هفته بسیج ۱۴۰۰ با دستاوردهای مثال زدنی بسیجیان جان برکف و همیشه بیدار از راه رسید و ما را بر آن داشت تا جهت سربلندی در آزمونی سخت، از اول کتاب جهاد را تورّق نماییم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل سپاه پاسداران و در تداوم آن ارتش۲۰ میلیونی، استان همدان با محوریت شهید محراب آیت الله مدنی، سربازان و افسران انقلابی در قالب لشگر ۲۸ کردستان در پادگان سنندج، زیر آماج حملات و محاصره کامل دشمن، مقاومت کرده و با حفظ پادگان، کردستان را حفظ کردند. مردم استان همدان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، به فرمان ولی فقیه خود بسیج شدند و از ۳۰ هزار مهاجر جنگ تحمیلی میزبانی کردند و با اسکان و تامین مایحتاج زندگی، غم دوری عزیزان و دیارشان را از یاد آنها زدودند و اینجاست که کلام پر تلألو امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بزرگ بسیجیِ دوران را به تواتُردر جان و اندیشه‌مان ثبت و درج می‌کنیم که: «می‌توان بسیج را به حق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید» (۴آذر۱۳۶۲)؛ «بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند» (۵آذر۱۳۷۶)؛ «همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند» (۱۴اردیبهشت۱۳۸۷)؛ «مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود» (۴آذر۱۳۸۸)؛ «تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است» (۴آذر۱۳۸۸)؛ «عرصه بسیج یک عرصه‌ عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ای دون عرصه‌ دیگری است. در همه‌ جاها، در همه‌ مکان‌ها، زمان‌ها، عرصه‌ها و در همه‌ قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است» (۲تیر۱۳۸۹)؛ «بسیج به کیفیت ‌بخشیدن روزافزون به خود نیازمند است و این حلقات صالحین، از کارهای بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کامل‌تر کرد» (۱ آذر۱۳۹۱)؛ «از جمله‌ اساسی ترین کارهایی که بر عهده‌ بسیج است و در بافت درونى هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامی. بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه – مهدی موعود عزیز – یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است» (۳آذر۱۳۷۸)؛ و این کلمات را واژه به واژه در همه ۴۳ سال عُمر انقلاب و ۴۱سال عُمر قانونی بسیج دریافته‌ایم و امروز هکرهای «عصای موسی» را در حقیقت فضای مجازی نظاره‌گر هستیم و مدال‌های المپیک را قهرمانانه گرفته و قله‌های صعود را بسیجی‌وار فتح نموده‌ایم.

آری؛ ما مدافعان بسیج در سپاه انصارالحسین(ع) ضمن عرض تبریک به آحاد بسیجیان گرانقدر، معتقدیم «بسیج پاره تن مردم است» و شجره طیبه بسیج همواره به حضور جهادگران در جهاد دفاع مقدس، جهاد سازندگی، جهاد مقاومت، جهاد آموزش و تربیت صالحین، جهاد سلامت و مبارزه با کرونا، جهاد همدلی و کمک‌های مومنانه و ... بالیده است و انشاالله تا ظهور دولت حضرت ولیعصر(عج) این نهضت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات