فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از هفته بسیج به عنوان هفته گرامیداشت عزت و غرور ملی نام برد و گفت: بسیج اقیانوس بیکرانی است که دغدغه اش حل مشکلات مردم است.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۴۸
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

هفته بسیج هفته عزت و غرور ملی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  ظهر امروز در رزمایش اقتدار بسیج که با حضور جمعی از اعضای گروهای جهادی اردبیل در سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج به ویژه سنگرسازان بسیج گفت: شهدا شناسنامه و هویت ما هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند همانگونه که اما راحل فرمودند جوانان دوران دفع مقدس نیز کمتر از جوانان صدر اسلام نبودند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)  شجاعت و شهامت را از ویژگی های بسیجیان عنوان کرد و گفت:  بسیجیان بارها ثابت کردند  که در همه عرصه ها و میادین به ویژه بحران ها در کنار مردم بوده و جانفشانی می کنند.

وی به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس در نبرد نامتقارن  و نامساوی  که در واقع جنگ بین اسلام و کفر بود جوانان ما با ایثار خون خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

سردار محمدی اصل رشادت های مدافعین حرم را یاد آور شد و گفت: جوانان همین مرز و بوم با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و شهدای دوران دفاع مقدس صدها کیلومتر خارج از مرزهای کشور به دفاع از آرمان های انقلاب و باورهای دینی و اعتقادی  پرداختند و اجازه ندادند تا وقایع تلخی که بدست داعش در کشورهای عراق و سوریه بوقوع پیوست در کشور ما تکرار شود.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخ تاسیس بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: با اینکه نهاد مقدس بسیج در 5 اذر سال 58 و قبل از آغاز جنگ تحمیلی به فرمان امام راحل معمار کبیر انقلاب اسلامی بنیان گذاری شد، اما در واقع تاریخ واقعی تشکیل بسیج به صدر اسلام و دوران پیامبر اکرم(ص) بر می گردد بطوریکه پیامبر اسلام با بسیج مسلمانان  در برابر متجاوزین و کفار در جنگ های صدر اسلام ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)  به دوران امامت حضرت علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: حضرا علی_ع) نیز با بسیج مسلمانان در جنگ های دوران خود به مقابله با دشمنان اسلام پرداختند.

وی به دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در 8 سال دفاع مقدس نیز ایران اسلامی با استفاده از قدرت بسیج مردمی و ایمان راسخ به خداوند متعال زمانیکه ارتش به دلیل نوسازی و سپاه به دلیل نوپا بودن از تجهیزات و تجربیات کافی برخوردا نبود به مقابله با استکبار پرداخت و توانست ضمن دفاع از 1200کیلومتر مرز کشور  از 32 کشوری که به عراق کمک می کردند اسیر بگیرد. 

سردار محمدی اصل به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: زمانیکه دشمن نتوانست در جنگ سخت نتوانست به اهداف خود برسد به جنگ نرم پرداخت تا در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  به اهداف خود برسد.

وی به سابقه تاریخی جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام نیز عمر و عاص به نمایندگی از استکبار دوران وقتی نتوانست در جنگ صفین برابر حضرت علی(ع) به پیروزی برسد به جنگ نرم متوسل شد و توانست با نفوذ خود و قرآن بر سر نیزه کردن به اهداف خود برسد  و قبل از آن نیز با ترفندهایی 25 سال حضرت علی (ع) را خانه نشین کرده  و سرانجام زمینه های شهادت حضرت در محراب کوفه را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه حیله های عمر و عاص در واقع سیاست جنگ نرم در آن زمان بود، گفت: دشمنان انقلاب نیز در همان اوایل جنگ از دادن سیم خاردار ساده نیز به ایران خودداری کردند به برکت جوانان خود امروز در تولید  اخرین تجهیزات نظامی روز به خودکفایی رسیده ایم بطوریکه دشمن جرات نگاه چپ به کشور ما را هم ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) لازمه مبارزه در جنگ نرم بویژه در عرصه های سایبری، فرهنگی و اقتصادی را سه مولفه بصیرت،معنویت و روح جهادی عنوان کرد و گفت:اگر بصیرت باشد، قطعا معنویت هم خواهد بود که این عامل جاری شدن روح جهادی در جامعه می شود که ان نیز به نوبه خود منجر به وقوع حرکت های جهادی می شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم به مراتب حساس تر از جنگ سخت است، گفت: نمونه بارز جنگ نرم در برهه فعلی کرونا است که در اوایل بدلیل کمبود اطلاعات و تحریم تجهیزات و کرونا مدافعان سلامت همانند تخریبچی دوران دفاع مقدسپا به میدان گذاشتند و با علم بر اینکه گام نهادن در این میدان احتمال بازگشت به زندگی را کاهش می دهد اما با روحیه جهادی و ایثار و فداکاری پا به میدن تامین سلامت مردم گذاشتند.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت  و جهادگران در ایام کرونا فوق العاده کار کردن  گفت: این جهاد ذخیره آخرت است چراکه قابل معاوضه یا پاداش دنیوی نیست.

 فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون 122میلیارد تومان کمک های مردمی و خیرین در قالب بسته های معیشتی با همت گروه های جهادی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی به امر آب رسانی به روستای دارای مشکل در زمینه تامین آب شرب نیز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی روزانه به 163 روستا آب رسانی می کنند و این در حالی است که به به 430 روستا نیز در امر آب رسانی خدمات موقتی نیز ارائه می شود.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه  بسیاری از موفقیت ها در عرصه های مختلف مرهون تفکر بسیجی است، گفت: بسیج حلال مشکلات است.

ارسال نظرات