فرمانده سپاه ناحیه بروجرد گفت: ۲۲ میلیارد تومان کمک مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بین نیازمندان بروجرد توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۴۹۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ احمد حسنوند در همایش مقتدرانه گروههای جهادی بسیج بروجرد با اشاره به خدمات بسیج وتقدیر از گروههای جهادی بسیج در ایام کرونا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۵ هزار و ۶۳۳ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تهیه و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

 

وی تصریح کرد: در این ایام ۶۲ سری جهیزیه با هزینه ۴۹۷ میلیون تومان، دو هزار کارت هدیه به مبلغ بیش از ۷۱۰ میلیون تومان، ۲۳ هزار بسته بهداشتی با هزینه ۹۷۷ میلیون تومان، ۲۱۰ هزار و ۷۸۹ پرس غذای گرم به مبلغ بیش از چهار میلیارد و شش هزار و ۷۷۴ بسته لوازم‌التحریر به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون  تومان تهیه و توزیع شده است.

 

سرهنگ حسنوند عنوان کرد: در مجموع طی این مدت ۲۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان کمک مومنانه در بین خانوارهای نیازمند بروجرد توزیع شده است.

 

وی با بیان این که ۶۳ صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان تشکیل شده است گفت: چهار هزار و ۱۰۰ نفر عضو این صندوق ها هستند که تاکنون هزار و ۴۰۰ فقره وام به ارزش یک میلیارد و  ۵۲۰ میلیون تومان پرداخت شده و از این تعداد نیز ۱۸۵ فقره وام اشتعالزایی بوده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در غربالگری  و شناسایی بیماران کرونایی هزار و ۲۵۰ نفر از بسیجیان مشارکت کردند، همچنین در مراکز درمانی و پایگاه های سلامت ۱۵۰ بسیجی همکاری کردند.

 

وی بیان کرد: در  همین راستا ۲۰۰ هزار ماسک، تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدامات بسیج در  این ایام بوده است.

 

سرهنگ حسنوند عنوان کرد: برگزاری ۱۵ ایستگاه سلامت در مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی به هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر خدمات بسیج بوده است.

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات بسیج در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه مشاوره و خدمات برای ترک اعتیاد است که در این راستا هزار و ۳۵۰ نفر به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده و همچنین دو هزار نفر از مشاوره برخوردار شده اند که بیش از ۹۰ میلیون تومان برای این برنامه هزینه شده است، همچنین در این مدت چهار هزار نفر با هزینه ۲۲۰ میلیون تومان از خدمات درمانی، پزشک عمومی، مامایی، آزمایشگاه و غیره بهره مند شده اند.

 

سرهنگ حسنوند با اشاره با خدمات بسیج در بحث احداث کانال آب بر کشاورزی گفت: در چهار روستا سه هزار و ۵۷۰ متر کانال آب بر ایجاد شده که برای این پروژه یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی احداث منزل محرومان را از دیگر خدمات بسیج برشمرد و گفت: طی یک سال گذشته ۲۷ باب منزل محرومان با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده است، همچنین احداث سه پل به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده که در مجموع ۲۰۸ گروه جهادی در بخش های مختلف عمرانی، درمانی و فرهنگی مشارکت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات