خبرهای داغ:
مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین؛
شریفی گفت: با اتمام بخش دیگری از تعمیرات واحدهای نیروگاه، واحد شماره دو بخاری دوباره به مدار تولید برق بازگشت.
کد خبر: ۹۳۹۱۷۰۸
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

قزوین_حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در تشریح این خبر گفت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه به ظرفیت تولید نامی 250 مگاوات که مطابق برنامه 30 روزه به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره ای از مدار تولید، خارج شده بود، پس از پایان فعالیت های تعمیراتی آن، 2 روز زودتر از موعد به شبکه سراسری، بازگشت.

شریفی افزود: در بخش بویلر در کنار فعالیت های مربوط به ایر هیترها شامل تعویض بسکت های سمت سرد، سرویس و تعمیر اساسی گیربکس، بازسازی، جوشکاری و ترمیم بدنه، تعویض و تنظیم سیل ها، فعالیت های مربوط به بازدید دوره ای مشعل ها ، بازسازی دیواره های بیرونی باکس فاینال سوپر هیتر و غیره و همچنین در سایر بخش های مکانیک سرویس و تعمیر اساسی فن ها، پمپ ها و الکتروموتورهای 6/6 کیلو ولت، تعمیر و بازسازی کلیه والوها و سفتی والوهای معیوب، نشت یابی و تعمیر هیترها و... انجام گرفت.

وی افزود: انجام تست های الکتریکی الکتروموتورهای 6/6 کیلولت، ترانس های یونیت استیشن اصلی و کمکی، بریکرها و رله های سوئیچ گیرهای 6/6 کیلو ولت و 400ولت، بازدید وسرویس تجهیزات وفن های پنل های حفاظتی، بازدید وسرویس و تعویض بیرینگ های الکترو موتور های 400 ولت از اقداماتی بود که در این دوره از برنامه های تعمیراتی در حوزه الکتریک به انجام رسید.

مدیر نیروگاه بخار در ادامه بیان داشت: همچنین در این برنامه تعمیراتی، کلیه ترموکوپل های ری هیتر بویلر با تعمیر،بازسازی و نوسازی اساسی کابینت ها و همچنین در این حوزه بازدید وتست ترانسمیتر های دبی ، کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیتر های فشار درام و سطح درام ، بازدید و سرویس پانلهای کنترل و منابع تغذیه و سایر فعالیت های ابزار دقیقی مطابق برنامه انجام شد.

گفتنی است تمامی فعالیت های این دوره از تعمیرات واحد شماره دوبخاری ازسوی متخصصان مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق این نیروگاه انجام شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها