خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه قم به مناسبت هفته بسیج

گرامیداشت هفتۀ بسیج یک وظیفۀ مهم است، اما از آن مهم‌تر بسط و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه است

گرامیداشت هفتۀ بسیج یک وظیفۀ مهم است، اما از آن مهم‌تر بسط و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه است که به فرمودۀ حضرت امام خمینی (ره) اگر ندای دلنشین بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۷۵۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ. (سوره انفال، آیه ۶۰)
پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره)، یادآور مردانی است که با تاریخ هشت سال دفاع مقدس عجین گشته و رشادت‌ها و پاکی‌های آنان هنوز صادر کننده حماسه حسینی در دنیاست.

تشکیل نهاد بسیج که به تعبیر امام راحل (ره) از الطاف جلیه حق تعالی بود، شجرۀ طیبه‌ای شد که امروز نه فقط در ایران بلکه در اقصا نقاط منطقه ثمره پرافتخار آن به عنوان خاستگاه اصلی مقاومت در میان ملت‌های مظلوم قابل مشاهده است. واژه "بسیج" تداعی‌گر یاد و خاطره‌ی شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و جهادگران گمنامی است که با بذل خون پاک خود از کیان و دین این مردم صیانت کردند و یکی از درخشان‌ترین آن‌ها سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است. امروز که دشمنان این مرز و بوم در تلاش هستند تا بتوانند با ابزار تهدید، تحریم، شبهه افکنی و اهانت به مقدسات دین مبین اسلام پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کنند، بازگشت به فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی همدلی، همبستگی و تلاش در مسیر خوداتکایی و خودکفایی کشور می‌تواند ما را از این دوران نیز به سلامت عبور دهد. همین روحیه و فرهنگ بود که باعث شد در روز‌های اخیر به فضل الهی و با اقدام بموقع و مقتدرانه جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان ناکام بماند.

گرامیداشت هفتۀ بسیج یک وظیفۀ مهم است، اما از آن مهم‌تر بسط و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه است که به فرمودۀ حضرت امام خمینی (ره) اگر ندای دلنشین بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه‌ها با پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و پیشرفت‌های علمی و فکری خود با رویکرد حل مسائل و نیاز‌های کشور، می‌توانند زمینه رشد و تفکر بسیجی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراهم نمایند.

بسیج اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه قم ضمن گرامیداشت و تبریک هفته بسیج به آحاد دانشگاهیان، امید دارد در پرتو هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب، گامی در راستای ظهور تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت در راستای ظهور منجی عالم بشریت (عج) باشد.

ارسال نظرات