خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: بسیج عزیز، منطبق بر باورهای دینی ملت بزرگ ایران مفهوم می یابد و روحیه بسیجی همیشه در باور مردم وجود داشت.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۰۸
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و در حاشیه بازدید از رزمایش کمک مومنانه، در جمع بسیجیان حوزه الزهرا اظهار کرد: بسیج عزیز، منطبق بر باورهای دینی ملت بزرگ ایران مفهوم پیدا می‌کند. گرچه امام خمینی ره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل و سازماندهی این نهاد مردمی را دادند اما این روحیه در باور مردم وجود داشت.

وی گفت: از شما خواهران گرامی خواستارم که تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران را با دقت مطالعه کنید. آن روز ارزش، منزلت واهمیت کار شما معلوم می‌شود. آن روز که در تاریخ پر افتخار ما، شما در صحنه نبودید؛ درب خانه مادر خوبیها، دختر پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) را آتش زدند.این حقیقت تاریخ است. زینب کبری(س) را به اسارت بردند، ولی خدا حضرت حسین بن علی(ع) و پرچمدار او و اهل بیتش را به اسارت بردند.

سردار رفیعی آتانی اذعان کرد: امروز شما سربلند هستید که بانوی پرورش یافته مکتب فاطمه زهرا(س) هستید و این ۴۳ سال انقلاب اسلامی و دوران پر افتخار مبارزات ما حقیقت این سخن است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: امام خمینی(ره) در پاسخ به خبرنگار خارجی که پرسید به چه امیدی می خواهید به تهران برگردید، چه می خواهید انجام دهید؟ و دیدگاهتان نسبت به بانوان چیست؟ فرمودند:"هرجا بانوان ما نباشند، کار ما بر زمین می‌ماند، امروز زنان شجاع ما در زندان ساواک هستند،این زندانها پر است از زنان شجاع ما".

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین تصریح کرد: روزهای خوب ما بعد از جنگ و زمانی بود که برادران شما در خط مقدم ایستاده بودند و تیرهای دشمن را دریافت می‌کردند و شما با اراده های فولادیتان از مساجد، پایگاه های بسیج و خانه‌هایتان جنگ را پشتیبانی می‌کردید. از امثال شما مبارزاتی در دل زندان های ساواک جریان یافت تا مسیر انقلاب پیش رود.

سردار آتانی افزود: امروز این پیوندها را باید کنار هم بگذاریم که اگر این پیوندها بماند، دیگر نه خانه‌ دختر رسول خدا را آتش می‌زنند و نه دختر ولی خدا را به اسارت می‌برند که اگر این پیوند ها نباشد دوباره این وقایع اتفاق خواهد افتاد.

سردار آتانی گفت: امام خمینی(ره) در مورد جایگاه زن شجاع در جامعه فرمودند:" اگر زن شجاع را از جامعه بگیرید، جامعه به انحطاط کشیده می‌شود". این زنان بودند که در نبود همسرانشان و حضورشان در عملیات‌ها، محیط را برای جهاد همسرانشان فراهم می‌کردند. همچنین روزهای سختی را با دستان خالی پشت سر گذاشتیم. هرکاری خواستیم انجام دهیم دستمان خالی بود اما با این حال آن روزها را خوب مدیریت کردیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها