سردار محمدی اصل:

‌موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت‌ بسیجیان است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به این که موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت‌ بسیجیان است،‌گفت: مردم ایران هیچگاه خدمات ارزشمند بسیج در برهه های حساس را از یاد نخواهند برد.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۱۰
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

‌موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت‌ بسیجیان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل، صبح امروز در آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهدای گرانقدر دفاع مقدس که به صورت همزمان با با سراسر کشور در سالن ولایت اردبیل برگزار شد با اشاره به حضور دائمی بسیج در بحران‌ها و شرایط سخت در کنار مردم اظهار داشت: مردم ایران هیچ‌گاه خدمات ارزشمند بسیج در برهه های حساس را از یاد نخواهند برد.

وی افزود: امام راحل با تدبیر تاریخی خود با تاثی از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(س) دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند و امروز مجاهدت و ایثارگری‌های بسیج مستضعفین در دوران جنگ، بحران های متعدد طبیعی و غیرطبیعی، اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و شیوع بیماری کرونا و سایر اقدامات مفید و ارزشمند آن بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به استفاده از مشارکت آحاد مردم در شرایط سخت و جنگ های مهم در صدر اسلام اذعان کرد: پیامبر اسلام(ص) در جنگ های بسیاری از نیروی قدرتمند آحاد مردم در قالب بسیج نیروهای مومن و متعهد استفاده کردند که از آن جمله می توان به جنگ بدر اشاره کرد که به رغم بالا بودن تعداد کفار، این نیروی بسیج اسلام بود که موفق شد سپاه دشمن را در هم شکسته و به پیروزی دست یابند.

سردار محمدی اصل بیان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز که در حقیقت نبرد اسلام با کفار بود و رژیم بعثی عراق توسط استکبار جهانی تا بن دندان مسلح شده بود این بسیجیان بودند که به فرمان امام راحل لبیک گفته و با کمترین امکانات به دفاع از کشور اسلامی و اعتقادات، ارزش ها و جان و مال مردم پرداختند.

وی ادامه داد: تحریم ها در دوران دفاع مقدس به حدی بود که حتی واردات سیم خاردار را به کشور ممنوع کرده بودند اما بسیجیان با خلاقیت و اراده جهادی توانستند بر تمامی مشکلات و محرومیت ها فائق آیند که در این خصوص امام راحل جنگ را نعمتی برای کشور قلمداد کردند چرا که مردم ایران بخوبی دشمنان خود را شناختند و با روحیه بسیجی توانستند در حوزه های مختلف کشور را بی نیاز از واردات کنند.

سردار محمدی اصل تصریح کرد: امروزه پیشرفت کشورمان در حوزه دفاعی به حدی رسیده که دشمن نگران صادرات موشک و تجهیزات نظامی از ایران به سایر کشورهاست و در جهت محدود کردن تولیدات موشک از هیچ تلاشی درنگ نکرده ‌که این مهم مرهون زحمات و تلاس های شبانه روزی بسیجیان می‌باشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بر ضرورت کار بیشتر و تلاش شبانه روزی در ارتقای دانش‌ها‌ی فناورانه برای مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: دشمنان به دلیل ناتوانی در مقابله با تجهیزات پیشرفته نظامی کشورمان اقدام به راه اندازی جنگ نرم کرده‌اند که در این خصوص بر فعالان حوزه فناوری و نرم افزاری و تولید محتوا تکلیف است تا با بررسی تمامی جوانب تهاجمات فرهنگی غرب در صدد خنثی کردن شبیخون فرهنگی بر آیند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار