زنجان-دادستان زنجان گفت: در حال حاضر سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم استان زنجان قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۴۱
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی  در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان گفت: عمده سرقت‌ها در زنجان سرقت از ویلا باغ‌ها، مزارع و ساختمان‌های نیمه کاره است که در این خصوص نیازمند یک تفسیر اساسی هستیم اولاً اینکه این ویلا باغ‌ها مجازند یا غیر مجاز و در بافت روستا‌ها قرار دارند یانه؟

 

سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم زنجان

 

وي افزود: باید به سمت تجهیزات بازدارنده در مرحله قبل از وقوع سرقت و بعد از وقوع برویم چرا که برخی سرقت‌ها در حوزه جرایم اقتصادی تعریف نمی‌شوند و اصولاً کشف سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها سخت است، لذا رسانه ملی بایستی با تولید محتوا و هشدار در خصوص سرقت و کلاهبرداری در پیشگیری از وقوع این جرایم همکاری کند.

 

دادستان زنجان با اشاره به اینکه سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم استان زنجان قرار دارند، گفت: سارقانی که از زندان آزاد می‌شوند بایستی به پلیس تخصصی اعلام شوند و برای این کار نیازمند ساز و کار مناسب و به کارگیری سیستم هستیم.

 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که بخشی از بستر‌های وقوع جرم است نیازمند مداخله اداره بهزیستی هستیم.

 

وي ارائه راهکار‌های مطلوب و عملیاتی برای کاستن از سرقت‌ها و جمع آوری معتادان متجاهر را مهم اعلام کرد و گفت: در بحث مبارزه با جرائم نباید درگیر بودجه بود.

ارسال نظرات