خبرهای داغ:
سرهنگ زبیدی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان بیان کرد:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان خدمات و اهداف جهادگران بسیج سازندگی در شهر‌ها و روستای استان خوزستان ، تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۶۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصرخوزستان که به مناسبت هفته بسیج، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حضور یافت، با تبریک این هفته، درباره اهداف تشکیل بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی کار خود را از حرکت‌های جهادی شروع کرد و جوانان جهادگر با محرومیت زدایی در روستا‌ها و مناطق محروم، به گونه‌ای خودسازی را دنبال کردند.


سرهنگ زبیدی ادامه داد: بعد از ابلاغ قانونی و منسجم‌تر شدن برنامه‌های بسیج سازندگی، با حضور همین جوانان کار‌های بزرگی همچون ساخت مدارس، جاده‌های روستایی، خانه بهداشت، مساجد و محرومیت زدایی انجام شد.


وی با بیان اینکه استان خوزستان، ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی دارد، اضافه کرد: این گروه‌ها با تشکیل قرارگاه‌های متمرکز، اهداف جهادی خود را دنبال می‌کنند.


به گفته سرهنگ زبیدی، استقرار قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی در منطقه کم برخوردار منبع آب اهواز و مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.


وی ادامه داد: در جریان حضور جهادگران در مناطق سیل زده و دچار آبگرفتگی شهر‌های مختلف استان از جمله شهرستان‌های کارون و بندرماهشهر، ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل، تعمیر و ۱۶۱ واحد بازسازی شد.


تلاش برای رفع تنش آبی در مناطق مختلف استان با تشکیل قرارگاه حضرت عباس (ع) جهت آبرسانی به روستا‌های درگیر با مشکل نبود و کمبود آب از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی بود که مسئول این سازمان به آن اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه علاوه بر اینکه ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری در روستا‌های پایین دست رودخانه کرخه و غیزانیه با تلاش گروه‌های جهادی انجام شد، قراردادی نیز با شرکت آبفا استان برای مقابله با تنش آبی و ادامه روند آبرسانی به روستا‌های درگیر با این مشکل، منعقد شد.

سرهنگ زبیدی خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت، ولی عصر استان خوزستان، از سال گذشته تاکنون، بیش از یک میلیون و۱۷۴ هزار بسته معیشتی، ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۴ هزار و ۱۵۶ سری جهیزیه، ۱۵۲ هزار و ۸۶۹ بسته نوشت افزار، ۵۶ هزار و ۱۳۳ بسته پوشاک و کفش و ۳ میلیون و ۱۳۷ هزار قرص نان را در مناطق کم برخوردار استان میان خانواده‌های کم بضاعت توزیع کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها