در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان در هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «تازه داماد» که برگرفته از زندگینامه شهید والامقام «مهدی جودکی» است رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۹۹۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان در هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «تازه داماد» که برگرفته از زندگینامه شهید والامقام «مهدی جودکی» است رونمایی شد.

این کتاب زندگی شهید تکاور مهدی جودکی متولد فروردین ۱۳۶۷ را روایت می‌کند. از کودکی شهید شروع تا ازدواج و در نهایت به شهادت ایشان ختم می‌شود. ایشان در فروردین ۱۳۸۹ در شمالغرب، منطقه‌ای به نام سنگهای آذرین  در درگیری با گروهک پژاک به آرزویش که شهادت بوده، می‌رسد.

آرزوی شهادت بارها به زبان ایشان جاری شده بود اما هیچوقت شور زندگی در ایشان متوقف نشد و با نهایت عشق به زندگی روزگارش را می‌گذراند.  کتاب ۴۸ فصل دارد و از ۲۹۰ صفحه تشکیل شده و سیر داستانی دارد.

در مسیر خواندن مخاطب با شیطنتهای ایشان و احوال معنوی‌شان آشنا می‌شود. این کار توسط انتشارات طلائیه به چاپ رسیده است.

ما برای به دنیا آمدن این کتاب از ۲۵ نفر که همرزم‌ها، دوستان و خانواده ایشان بودند مصاحبه گرفتیم و توانستیم کتاب را  به چاپ برسانیم. یکی از  اهدافمان شناخت راه و روش شهید و معرفی ایشان بود. از سال ۹۵ تصمیم شروع این کتاب در ذهن بنده نقش بست و به دنبال کارهای اولیه از جمله پیدا کردن همرزم‌ها و دوستان ایشان بودم. مسئولیت مصاحبه‌ها را به آقای علیرضا ضیایی دادم و  اواخر سال ۹۸ با نویسنده این کار سرکار خانم فرشته عسگری صحبت شد و در نهایت اردیبهشت ۹۹ به تحریر درآمد. دوست داشتیم در حد توان کار خوبی باشد تا بتوانیم ذره‌ای از دینی که شهدا به گردنمان دارند جبران کنیم. چندباری کار بازنویسی شد و حساسیت‌ نشان دادیم تا شرمنده شهید نشویم. امیدواریم مقبول واقع شود. برای انتخاب اسم بالا و پایین‌های بسیار داشتیم. تلاشمان این بود نام برازنده و در خور شهید پیدا کنیم. ازآنجایی که ایشان یک ماه قبل از برگزاری مراسم ازدواج و با وجود اینکه همه کارهای مراسم از جمله دوخت کت‌وشلوار و باقی خریدها صورت گرفته بود اسم خودش را به ما نشان داد و تصمیم بر این شد اسم  «تازه داماد» روی جلد بنشیند. با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که سر راهمان به وجود آمد در نهایت توانستیم کتاب را به مدد خدای بزرگ به چاپ برسانیم و سپاسگزارم از همه عزیزانی که ما را با هر چه در توان داشتند یاری کردند.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات