وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۹۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال تعیین وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از سوی رئیس‌جمهور، اولین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور معاونین ذی‌ربط وزارتخانخه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مدیریت حوزه‌های علمیه به ریاست حسین امیرعبداللهیان، تشکیل شد.

در آغاز، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ضمن تشریح رویکرد جدید در مدیریت مسائل ایرانیان، از در اولویت قرار گرفتن موضوعاتی همچون تسهیل رفت و آمد ایرانیان به داخل کشور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور در سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور و حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

در ادامه هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود به منظور توسعه فعالیت‌ها و نیازمندی‌های امروز ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

سپس وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امورایرانیان خارج از کشور، ضمن تشریح آسیب‌شناسی صورت پذیرفته در این حوزه، بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ایرانیان مقیم خارج از کشور، ارتباط مستمر با معتمدین ایشان به منظور خدمات‌رسانی به هنگام و مشارکت دادن ایشان در تشریح مسائل و چالش‌های پیش رو، برای حل و فصل آن تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اولویت بخشیدن به گسترش زبان فارسی برای نسل‌های جوان ایرانی مقیم خارج از کشور، توسعه حمایت‌های قضائی، حل مشکل مشمولین غایب ایرانی، به دبیران و اعضای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی توصیه کرد ضمن مشاهده ملموس مسائل و مشکلات ایرانیان، راهکارهای واقعی حل مسائل را ارائه کنند تا پس از طی فرآیندهای قانونی و اخذ مصوبات مورد نیاز از مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران گام‌های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دوتابعیتی‌ها از جمله مسائلی است که بایستی یک بار برای همیشه آن را با لحاظ نظرات تمامی دستگاه‌های مسئول به سرانجام مناسبی رساند.

ارسال نظرات