سردار اکبری در جمع اقشار بسیج استان که برای دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آمده بودند گفت: مردم بام ایران در عرصه های انقلاب حضور فعال دارند.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۱۷
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته مبارک بسیج جمعی از فرماندهان سپاه و اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری و امام‌ جمعه شهرکرد دیدار کردند.

در آغاز این دیدار،سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک چهل و دومین سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ،یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم ،شهدای عرصه امنیت و شهدای عرصه سلامت، گرامیداشت داشت.

سردار علی محمد اکبری، گفت: هر سال ما به مناسبت هفته مبارکه بسیج برنامه های متعددی داریم یکی دو سال گذشته به خاطر ویروس منوس کرونا برنامه‌هایی داشتیم که به صورت مجازی برگزار شدند، اخیراً برنامه هایی به صورت محدود در سراسر استان برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ویژه برنامه های هفته مبارک بسیج اشاره کرد گفت: ۱۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه خضرت قمربنی هاشم علیه السلام و رده های مقاومت بسیج برگزار می شود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، به افتخارات بسیجیان در عرصه های مختلف اشاره کرد و  اظهار داشت:حضور لشکر مخلص خدا در هشت سال دفاع مقدس جلوه های از ایثار، فداکاری ومعنویت را خلق کرد، با حضور نیروهای مردمی بسیج به جنگ سرنوشت جنگ تغییر کرده و قبل از ورود آنها ما شاهد پیشروی دشمن بودیم، با ورود نیروهای بسیج که با انسجام بین نیروهای مسلح و وحدت فرماندهی در رأس فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خمینی رحمة الله علیه،شاهد پیروزی های افتخار آفرین در طول هشت سال دفاع مقدس بودیم.

سردار فرمانده ارشد نظامی استان، به حماسه آفرینی های مردم بام ایران اشاره کرد و گفت: مردم بام ایران در همه عرصه های انقلاب حضور فعال دارند،۲۴۴۰ شهید از استان چهارمحال و بختیاری که عمده آنها بسیجیان داوطلب بودند،شاهد حضور مردم ولایت مدار استان چهارمحال و بختیاری در اوایل جنگ سال ۵۸ در کردستان و با شروع جنگ در سال ۵۹ در دفاع از مرزهای کشور، به حضورشان در منطقه شوش و همچنین بعد از تشکیل تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات های محرم ،والفجر ۴ ، خیبر، بدر، کربلای ۴ ،والفجر ۸ و والفجر ۱۰ افتخار می کنیم .

سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: مردم استان افتخار دارند که اولین شهید مدافع حرم بسیجی کشور از این استان بوده است، همچنین اولین شهید مدافع حرم و جامعه پزشکی متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.

 این مقام مسئول افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری الحمدالله با آن فرهنگ دلاوری و مردانگی و با بیعت که از ابتدای انقلاب اسلامی با امام راحل داشته اند در همه عرصه ها پیشگام بوده اند.

سردار علی محمد اکبری به برنامه های اجرایی هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ی اولین روز از هفته مبارک بسیج با همایش نماز شروع شد و در پایان هفته بسیج هم با حضور بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه اختتامیه آن را برگزار می کنیم، شعار هفته بسیج امسال" بسیج پاره تن مردم است" می باشد که این از بیانات مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند:بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مساله مردم را فراموش کنند، بسیج گسترده در همه عرصه های زندگی است آن وقتی که نوبت سازندگی است در مسیر پیش رو است خدمات رسانی و امداداست بسیج پیشرواست آن وقت نوبت تحقیقات ریز ودقیق وحساس است نیروهای بسیج درصوف اول هستند.

 سردار فرمانده ارشد نظامی استان،ادامه داد: امامین انقلاب در وصف بسیج فرمودند: "اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند". " بسیج براي جوانان شورآفرين" ، "براي دوستان اميدآفرين" و "براي دشمنان بيم آفرين است". و "بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود".

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،پخش سرود،بهره مندی ازرهنمودهای نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام و سخنان نمایندگان اقشار بسیج از دیگر برنامه های دیدار صمیمی جمعی از فرماندهان سپاه و اقشار مختلف بسیج استان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری بود.

جمعی از فرماندهان سپاه و اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری و امام‌ جمعه شهرکرد دیدار کردند.

ارسال نظرات