خبرهای داغ:
حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی (ع) شهرستان اقلید افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۱۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم افتتاحیه حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی علیه السلام شهرستان اقلید با حضورفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایری فارس ،فرماندار و مسئولین شهرستان اقلید برگزار شد.
فرمانده سپاه اقلید در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت.
سرهنگ پاسدار علیرضا خدایاری به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه و اهمیت بسیج اشاره کردو گفت: نیروی مقاومت بسیج و بسیج مردمی ثابت کرد هرجا و هر عرصه ای که نیاز به حضور آن ها بود با نقش آفرینی موثر گام برداشته و وارد میدان شد و همواره موفق بوده است.
وی به حضور جمعیت قابل توجه عشایری در بیش از نیمی از سال در شهرستان اقلید اشاره و عنوان داشت: فلسفه وجودی بسیج ،خدمت به مردم و همت در محرومیت زدایی است.از این رو افتتاح حوزه مقاومت بسیج عشایری در این شهرستان اقدام بسیاری خوبی است که سپاه اقلید در راستای تحقق اهداف آن همراهی و همت خواهد داشت.
لزوم شناسایی و شناخت ظرفیت های موجود در شهرستان، تعامل، همدلی و هم افزایی با سایر رده های بسیج، توجه اساسی به مسائل عشایر شهرستان و پیگیری مسائل و مشکلات آن ها، القای تفهیم نقش هدایتگرانه و کمک کننده از جمله مسائلی بود که سرهنگ پاسدار خدایاری بر آن ها تأکید و توجه و عنایت مسول حوزه عشایری به این موارد را خواستار شد.

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه عشایری فارس یاد شهدا به ویژه شهدای عشایری را گرامی داشت و گفت: انقلاب و نظام اسلامی و بسیج و... نعمتی است که باید شکر آن را بجا آوریم.
سرهنگ پاسدار سیدمحمد شکوهی باتبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: عشایر در استان فارس بزرگترین جامعه عشایری کشور (12 و نیم درصد جامعه عشایری کشور) است.
وی به حضور تیره ها و طوایف مختلف عشایری در سطح شهرستان اقلید اشاره و بیان کرد: با توجه به این موضوع و با هدف خدمت به عشایر در شمال استان که جمعیت بسیاری از عشایر سیار و کوچ رو در این منطقه در فصل های تابستان و بهار حضور دارند، حوزه مقاومت عشایری در این شهرستان تشکیل شد.
سرهنگ شکوهی تصریح کرد: عشایر همواره در خدمت به نظام و انقلاب بوده و هستند.
فرمانده سپاه عشایری فارس با بیان اینکه باید قدر جامعه عشایری را بدانیم، اظهار داشت: محل های اسکان عشایر در اقلید و آباده احداث شد ولی مطالعات لازم برای شغل آن ها صورت نگرفته لذا از مسوولان شهرستانی خواستاریم در برنامه توسعه شهرستان راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و مجموعه ها و مجتمع های دامپروری دیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها