دویست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (نایب رییس شورا)، اعضای کمسیون دائمی، استاندار بوشهر ،رئیس دانشگاه خلیج فارس و سایر اعضا در روز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن جلسات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۵۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

به  گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دویست و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (نایب رییس شورا)، اعضای کمسیون دائمی، استاندار بوشهر ،رئیس دانشگاه خلیج فارس و سایر اعضا در روز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن جلسات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

«ارائه گزارش مدل و شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری» و «بررسی و تصویب پهنه نوآوری بندر بوشهر» در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند. که پس از بحث و بررسی با ایجاد پهنه "بندر نوآوری بوشهر" موافقت شد.
در این نشست،خانم دکتر فرشته بیات، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری و مدیر توسعه و تجاری سازی فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه خلیج فارس، در خصوص پهنه بندر نوآوری بوشهر اظهار داشت: ناحیه نوآوری مجموعه ای از پهنه های شهری است که انباشت مناسبی از دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، فناوری، شرکت هاي نوپا، موسسات مالی، سرمایه گذاران، شتاب دهنده ها، مراکز اقامت، تفریح، گردشگری در آن ها شکل گرفته و زیست بوم مناسبی را برای رشد کسب و کارهای دانش بنیان و نوآوری های قشر خلاق فراهم می سازد.
بیات افزود: در بوشهر به طور طبیعی پهنه ای به مساحت ۲۵۰ هکتار پیرامون دانشگاه خلیج فارس تا پردیس دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد به گونه ای که در این پهنه عناصر تاثیر گذار حضور دارند و ۲۲ درصد این پهنه را فضای آموزشی به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص مشوق های لازم برای جذی شرکت ها گفت: براي جذب کارآفرینان، شرکت هاي نوپا و سرمایه گذارانی که برای احیاي مناطقی از شهر فعالیت می¬کنند سه بعد زندگی، کسب و کار و تفریح به صورت همزمان مورد توجه بوده و ارتقاء می یابد. و اینکه برای جذب و ماندگاري افراد خلاق در ناحیه برنامه مشخص وجود دارد. همچنین؛ با ایجاد یک کانون بستر تعاملات اجتماعی را برای افراد خلاق فراهم می کنند

بندر نوآوری بوشهر بر اقتصاد شهری چه اثری دارد؟

مدیر توسعه و تجاری سازی فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه خلیج فارس، در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس گفت:
ارتقا شاخص های تفریح و زندگی در پهنه های مشخص، افزایش ارزش افزوده املاک، رشد اسقرار کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان در پهنه ها، ایجاد سایت های گردشگری فناورانه در پهنه ها، رشد شاخص های مدیریت شهری نوآورانه از جمله تاثیراتی است که بندر نوآوری بوشهر بر روی اقتصاد شهری دارد.

اهداف:
۱) هدف تسهیل تعاملات بین بازیگران حوزه علم و فناوری،
۲) اشتراک گذاری زیرساخت ها
۳) بهبود کالبدی و منظر شهری در محدوده
۳) توجه به سه جنبه کار، زندگی و تفریح در پهنه برای نیروهای خلاق
۴) ایجاد یکپارچگی و هم افزایی بین بازیگران

این ناحیه از مزایا و مشوق های پارک های علم و فناوری (مناطق آزاد) نیز برخوردارند.

پروژه های محوری مرتبط:
_ اکوتکنوپارک
_ پارک جلبک
_ گذر نوآوری بین دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه علوم پزشک

موافقت کمیسیون شورای عالی عتف با ایجاد پهنه بندر نوآور بوشهر

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها