دادستان کل کشور گفت: خوشا به حال بسیج که در سراسر کشور مسیر حاج قاسم سلیمانی را طی می کند.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۲۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز آئین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سالن رضویه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
این مراسم با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی، سرهنگ انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان و حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور همراه بود.
حجت‌ الاسلام منتظری دادستان کل کشور طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: هفته ی بسیج را به همه‌ی عزیزان و بسیجیان تبریک و تهنیت عرض می کنم. علو درجه برای امام راحل که این شجره ی طیبه را غرس کرد و ما از ثمره ی آن بهره می بریم، خواهانم.
وی با اشاره به شهدا و شهدای بسیجی اظهار داشت: ما اظهار شرمندگی می کنیم از عزیزانی که رفتند و این راه را برای ما گشودند. ما آنطوری که شایسته است نمی توانیم این دین را ادا کنیم.
منتظری مطرح کرد: می توانم عرض کنم که اعتقادم بر این است که یکی از مصادیق اصلی که فرمودند از سرزمین ایران بر می خیزد بسیج است.
دادستان کل کشور با بیان این که با گذشت چهار دهه از غرس شجره طیبه بسیج امروز ما آثار آن را می بینیم، خاطرنشان کرد: امروز ما ثمره این شجره طیبه را می بینیم و مردم عزیزمان در این سرزمین از این شجره طیبه میوه می چینند.
وی تصریح کرد: باید آفرین گفت به این عزیزانی که در عرصه های مختلف آنچنان عظمتی از خود نشان می دهند و در مقابل استکبار و دشمنان می ایستند که همچنان ما شاهد نمونه های آن هستیم.
منتظری با اشاره به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: ایشان چه عزتی در برابر دشمنان داشت و دیدیم که چگونه از حریم انسان های مظلوم در عراق، سوریه و افغانستان دفاع کرد.
وی با تاکید بر اینکه خوشا به حال شما که در سراسر کشور مسیر حاج قاسم سلیمانی را طی می کنید، مطرح کرد: یکی از خدمات بسیار ارزنده ای که شاهدش هستیم، قدم بسیار ارزشمندی در راستای کمک به عده ای از گرفتاران است.
دادستان کل کشور اضافه کرد: بسیج یک روز گرفتاران در سیل، زلزله و در راه ماندگان را نجات می دهد و امروز هم آنهایی را که در زندان گرفتار شده اند، نجات می دهد.
منتظری گفت: یکی از امور خیر که در قران کریم برای آن آیات فراوانی داریم، کار خیر و نجات گرفتاران مالی است. این برای انسان ارزشمند است که در اثر تلاش عزیزان بسیجی در سال گذشته ۲۹۶۸ زندانی آزاد شده اند.
دادستان کل کشور با بیان این که این زندانیان بیش از ۳۷۸میلیارد تومان بدهی داشتند، ادامه داد: عزیزان ما توانسته اند آن را کاهش بدهند و به مبلغ ۶۴ میلیارد برسانند. در مرحله اول که ۲۰۳۰ نفر از زندانیان از امروز آزاد می شوند و تعداد ۴۰۵۵ نفر هم در نوبت هستند که ان شا الله آزاد خواهند شد.
وی افزود: آفرین بر بسیجیان و خیرین بنده به عنوان مدعی العموم وظیفه خود می دانم که از این تلاش با همه وجود سپاسگزاری کنم.
دادستان کل کشور با اشاره به این که در دستگاه قضایی ناچاریم که عده ای را طبق قانون در بازداشت نگه داریم، یادآور شد: هرگز به ادامه زندانی این زندانیان راضی نیستیم.
منتظری در پایان اظهار داشت: من بعنوان یک عضو کوچک در دستگاه قضایی دست نیاز به سوی بسیجیان و خیرین دراز میکنم که بتوانیم زندانیانی را که بعلت جرایم غیرعمد زندانی شده اند را آزاد کنیم.

ارسال نظرات