خبرهای داغ:
مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی:

شهدا چشم و چراغ هر ملت هستند

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: شهدا چشم و چراغ و آبروی هر ملت مسلمان هستند و در این میان شهدای عشایر جایگاه ویژه‌ای دارند.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۴۸
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از میاندوآب، امروز یادواره شهدای عشایر حوزه عملیاتی نبی اکرم (ص) در روستای گرده گل میاندوآب، با همت اداره امور عشایری، شرکت تعاونی عشایری شهید باکری میاندوآب و با مشارکت سپاه این شهرستان برگزار شد.

علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی در این مراسم، گفت: در راستای حمایت از عشایر و پرداخت تسهیلات و توسعه امکانات، در طول سال جاری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبارات برای مرمت و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری، جایگزینی سوخت فسیلی و انرژی‌های نو، ارتقای دانش و مهارت‌های بهره‌برداران بخش عشایر، تامین آب شرب، آب‌رسانی سیار مناطق عشایری و تسهیلات سرمایه در گردش هزینه خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، اضافه کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین شده و در بین جمعیت عشایری استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون تردید عشایر از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند، گفت: بخشی از مایحتاج موردنیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را عشایر تولید و تأمین می‌کنند، به همین دلیل تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت‌های دولت است.

ناجی با بیان اینکه عشایر در تامین امنیت این مرز و بوم نیز نقش پررنگی دارند، گفت: شهادت، بزرگ‌ترین ‌‎ فیض است و از بین عشایر غیرتمند کشورمان اشخاص زیادی به این فیض الهی رسیده اند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ هر ملت هستند، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های معنوی عظیمی هستند، که با تاسی از آنها می توانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

 عشایر گنجینه‌های نظام اسلامی هستند

طالب رحیمی جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی در این مراسم، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه عشایر گنجینه‌های بزرگ نظام اسلامی هستند، چرا که نقش کلیدی در صیانت از مرزهای این مرز و بوم دارند.

وی با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران ابهت دروغین غرب و شرق را شکسته است، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم، که جبهه مقاومت استکبار را به زانو درآورده است.

این مسئول با بیان اینکه، امروزه جبهه مقاومت با تاسی از مکتب عاشورا، دشمن را خوار و ذلیل کرده است و دشمن از این قدرت می ترسد، خاطرنشان کرد: آحاد مردم برای صف‌آرایی مقابل دشمنان آماده هستند.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهدا، ایثارگری آنها و رزمندگان اسلام است، تصریح کرد: باید قدردان این عزیزان بوده و در راهی که شهدا گام نهاده اند، قدم برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار