ساری-استاندار مازندران دلیل عقب ماندگی‌ها در جبهه اقتصادی را جریان لیبرالیسم دانست و گفت: اگر تفکر بسیجی در جبهه اقتصادی حضور پیدا می‌کرد دچار چالش اقتصادی نبودیم .
کد خبر: ۹۳۹۲۵۵۵
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به همت سازمان بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا همایش نخبگان بسیجی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار ظهر امروز در مرکز فرهنگی اهل بیت ساری برگزار شد.


سید محمود حسینی پور نوری استاندار مازندران در این همایش ضمن تبریک هفته بسیج  با اشاره به تفکر بسیجی گفت:نگاه راهبری امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفین امروز بعد از گذشت ۴۲ از عمر انقلاب بخشی از آن برای ما نمایان شده و هنوز بخش عمده این نگاه امام راحل برای جامعه روشن و تبیین نشده است.

استاندار مازندران با تبیین نگاه راهبردی امام راحل افزود:  بسیج یک سازمان و تشکلات و نهاد نیست گرچه به لحاظ ظاهر یک ساختار باید داشته باشد، اما بسیج یک تفکر است و  امروز تفکر حضرت امام در تشکیل بسیج، عمق استراتژیک استکبار جهانی را مورد هدف قرار داده است که باید این را در نظر گرفت.

حسینی پور با اشاره به اینکه بسیج ساختاری ندارد که بخواهد آن را به دنیا صادر کند، ادامه داد: راهبرد امام در تاسییس بسیج این بوده که تفکر بسیجی نشات گرفته از امیرالمومنین علی (علیه السلام) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است به دنیا راه باز کند.

استاندار مازندران با تصریح بر اینکه با امروز در جبهه مقاومت تفکر بسیجی است که در مقابل استکبار می‌ایستد و مبارزه می‌کند نه نهاد‌های نظامی، گفت: در جبهه مقاومت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی با بسیج عمومی کشور‌ها در مقابل جریانات تکفیری ایستادند نه با تشکیلات نظامی. در زمانی که  الگوی بسیج در سوریه ایجاد شد و از زمان پیاده سازی این الگو شاهد پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت بودیم.


حسینی پور  با بیان اینکه بسیج زمانی که وارد دفاع مقدس شد پیروزی‌های جبهه اسلام شروع شد، خاطرنشان کرد: دلیل عدم موفقیت در جبهه اقتصادی، نبود تفکر بسیجی بود و نتیجه نفوذ جریان لیبرالیسم در جبهه اقتصادی باعث گلایه مندی مردم از وضع اقتصادی امروز است.

استاندار مازندران در ادامه  دلیل عقب ماندگی‌ها در جبهه اقتصادی را جریان لیبرالیسم دانست و گفت:  اگر تفکر بسیجی در جبهه اقتصادی حضور پیدا می‌کرد دچار چالش اقتصادی نبودیم و  امروز نیازمند هستیم که تفکر بسیجی در حوزه اجرای اقتصادی کشور حاکم شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: متفکران بسیجی در موضوع اقتصادی امروز با شرایطی که دولت انقلابی ایجاد کرده باید در عرصه اقتصادی ورود پیدا کنند تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

حسینی پور نوری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل جنگ خانمان‌سوز اقتصادی الگوی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، گفت: عده‌ای که تفکر بسیجی نداشتند هشت سال کشور را معطل میز مذاکرات کرده اند، اما بسیج معطل این موضوع نمی‌ماند که یک بیگانه برای او تصمیم بگیرد.

استاندار مازندران با تاکید به توانمندی جوانان نخبه استان مازندران در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت گفت: معتقدم پرچمداران اصلی اقتصاد مقاومتی افراد دارای تفکر بسیجی هستند و تردید ندارم در بخش اقتصاد مقاومتی هم بسیج با ورود خود صحنه را به نفع مردم تغییر می‌دهد.


مقام عالی دولت در استان مازندران با تاکید براینکه ظرفیت‌های بسیار بزرگی در مازندران نهفته است، تصریح کرد:برای نجات مردم از بن بست معیشتی باید از ظرفیت افرادی که نگاه و تفکر جهادی دارند استفاده کرد.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه دست نیاز به سمت کسانی که دغدغه مردم و تفکر بسیجی دارند، دراز میکنم، افزود: بسیجی در متن مردم است و ان شاء الله با شکستن حصار مدیریتی در استان راه ورود نخبگان بسیجی به عرصه مدیریتی استان باز خواهیم کرد و از تفکر جوانان بسیجی استفاده خواهیم کرد و به مردم قول میدهم که با ورد  بسیج به عرصه اقتصاد بسیاری از مشکلات که نتیجه بی تدبیری است نه تحریم، رفع می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها