خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان جنوبی گفت: از چهار طرح « هر مهندس یک شهید»،«عمران روستا »، « نذر تخصص » و « نذر پژوهش و عارضه یابی» در سومین روز هفته بسیج رونمایی می شود.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۰۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ بلالی مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان بعد از ظهر امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از چهار طرح محوری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام ، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و سایر مسئولان استانی برگزار شد‌، اظهار کرد: سازمان بسیج مهندسین عمران و ساختمان چهار برنامه محوری را در دستور کار خود قرار داده که یکی از این برنامه ها کشوری و سه برنامه دیگر استانی است.

وی  با بیان اينکه یکی از این برنامه ها طرح « هر مهندس یک شهید» در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری که از خودسازی تعبیر به پیش روندگی دارند است گفت: جامعه مهندسین تصمیم گرفته ارتباط خود را با خانواده شهدا از جهت تاثیر پذیری و الگو گرفتن از روش و منش شهدا و پیاده سازی آن در جامعه بیشتر بکند.

بلالی در ادامه با این عنوان که ما بالغ بر ۲۷۰۰ مهندس داریم  نزدیک به یک سوم این مهندسین بسیجی هستند این ارتباطی که با خانواده شهدا گرفته می شود شهدا به عنوان شاخص های ارزش های اسلامی و انقلابی از این بابت ما باید مدام عیار خود را بسنجیم از این بابت یکی از طرح های ما طرح هر مهندس یک شهید است.

مسئول بسیج مهندسین عمران گفت: طرح دوم ما طرح «عمران روستا » است به جهت نهضت خدمت رسانی، امیدآفرینی و الگوسازی در حوزه پروژه های عمرانی ما طرح عمران روستا را در برنامه کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: طرح عمران روستا با رصد و ثبت و ضبط مشکلات روستا با کمک مشارکت های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های تخصصی جهادی که ما به منطقه اعزام می کنیم سعی می‌کنیم هر کانون ما یک روستا را به عنوان یک الگو که بتواند همه مشکلات آن روستا را حل کند. معتقدیم که با همین بضاعت و با همین ظرفیت های ما بخش عمده ای از مشکلات قابل حل است.

بلالی بابیان اينکه طرح بعدی ما طرح « نذر تخصص » است افزود: ما معتقدیم چند هزار مهندس در استان داریم اگر هرکدام از این مهندسان به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار یک خدمت فنی مهندسی رایگان بدهد مثل کارها در حوزه مشاوره، نظارت، در بخش های تست های آزمایشگاهی موارد متعددی هست که ما می‌توانیم خدمت رایگان بدهیم.

وی گفت: طرح بعدی ما « نذر پژوهش و عارضه یابی» است این یکی از وظایف و ماموریت های سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری همین است یعنی اینکه ما در کارگروه هایی که سازمان‌های دارد مثل کارگروه مدیریت و شهرسازی کارگروه معماری و شهرسازی اسلامی، کارگروه محیط زیست، کارگروه آب، کارگروه مسکن، کارگروه انجمن های صنفی و تخصصی در این کارگروه ها پژوهشگران ما بیایند و به ایفای نقش بپردازند.

مسئول بسیج مهندسین عمران ادامه داد: نقش موثر و تاثیر گذاری داشته باشند و ما بتوانیم از جامعه نخبگان و هیئت های اندیشه ورز استفاده کنیم و بتوانیم چالش های پیش رو را با تحلیل پیش بینانه مرتفع سازیم نه اینکه یک چیزی را مبتلا شویم و بعد به دنبال علاج باشیم.

وی افزود: با تحلیل پیش بینانه بتوانیم مشکلات را حل کنیم. در این حوزه هم موارد متعددی است که ما دست یاری به سمت بسیجیان و مهندسین عزیز دراز کردیم که هر کسی که دغدغه خدمتگزاری دارد هر کسی که عشق به مردم دارد یک بسیجی محسوب می شود حتی اگر در بسیج اسم هم ننوشته باشد.

بلالی با بیان اينکه ما طرح ها را از امروز آغاز و پیگیری می کنیم این طرح ها مستمر است گفت: ما گروه‌های جهادی را برای فعالیت های عمرانی دسته بندی کردیم.

 وی اظهار داشت: برای بحث های پژوهشی هم در همین کارگروه ما مسئولین کارگروه و اعضای کارگروه را مشخص کردیم از ظرفیت نخبگان شهر هم استفاده می کنیم.

مسئول بسیج مهندسین عمران عنوان کرد:  از تمامی متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم که از ظرفیت بسیج استفاده کنند یک ظرفیت خودجوش و صادق که با کمک اینها می توانیم مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها