مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»عنوان كرد
زنجان- مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه انصارالمهدي(عج)استان زنجان گفت :مهارت آموزی سربازان گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی آینده برای سربازان است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۳۹
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

سرهنگ محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به  فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه پادگان ها نباید صرفا مرکز آموزش نظامی باشد و حتما باید سربازان در این دوسال خدمت سربازی مهارت و حرفه ای بیاموزند، اظهار داشت : در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح با تشکیل قرارگاه های مهارت آموزی نسبت به اجرای این فرمان برنامه ریزی های لازم را به عمل آوردند. 

 

مهارت آموزی گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی سربازان




وی با بیان اینکه  در سال 96 تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای در وزارت کار در اين زمينه منعقد شد، تصریح کرد :در سال اول اجرای این طرح آموزش مهارت آموزی با همكاري سازمان فنی و حرفه ای آغاز و با گذشت زمان  همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و  وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات شروع و آموزش ها افزايش پيدا کرد. 

 

مهارت آموزی گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی سربازان

این مسئول با اشاره به اینکه  این طرح جهت رضايتمندي و ایجاد انگیزه برای سربازان در طول خدمت برگزار می‌شود، تاکید کرد : در طول دوران سربازي علاوه بر كسب مهارت هاي نظامي،سربازان در رشته هاي مورد علاقه خود آموزش مي بينند.

 

مهارت آموزی گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی سربازان

رضایی با بیان اینکه از سال 99 تا به امروز از ظرفیت مربیان داخلی خود استفاده کرده ایم، گفت : با هماهنگی صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه ای، سربازان در حال آموزش هستند تا بتوانند پس از اتمام دوران خدمت سربازی خود گواهینامه استاندارد و بین‌المللی  دریافت کنند. 

 

مهارت آموزی گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی سربازان

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 به دنبال خود اشتغالی برای سربازان بوده ایم ، افزود :  در کار گروهی که در استانداری و نیروهای مسلح داریم پیگیر اخذ تسهیلات و وام خود اشتغالی برای سربازان هستیم تا  سربازان بتوانند به محض پایان دوران خدمت سربازی خود با دریافت وام و تسهیلات  کار خود را آغاز کنند. 

 

 

مهارت آموزی گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی سربازان

مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه استان با اشاره به رشته های مهارت آموزی، خاطرنشان کرد:جوشکاری، مکانیکی، برق و باطری سازی، کشاورزی و...نمونه اي از رشته هايي است كه سربازان ميتوانند در طول دوران خدمت خود در اين زمينه مهارت كسب كنند.

ارسال نظرات