رئیس شوراهای اختلاف استان اردبیل گفت: خوشبختانه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و عمد سبک مالی با مشارکت خیرین و همت بسیج حقوق دانان به یک فرهنگ غنی در جامعه تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۸۰
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به یک فرهنگ غنی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسین علوی بعد‌از‌ظهر دیروز در مراسم نهضت خدمات مومنانه که با محوریت آزادسازی 100 نفر از زندانیان جرائم غیر‌عمد و عمد سبک مالی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌های آنان اظهار داشت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از نمونه‌های بارز خدمت به مردم است که خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و این امر در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ غنی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در احادیث متعددی بر اهمیت رفع مشکلات مومنان اشاره شده، افزود: بالا رفتن روحیه گذشت در بین مردم باعث شد تا از سال گذشته تاکنون در قالب نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیر‌عمد مالی 300 نفر از این زندانیان به آغوش گرم خانواده بازگردند که در این خصوص مشارکت خیرین و همت بسیج حقوق دانان قابل تقدیر می باشد.

 رئیس شوراهای اختلاف استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش خیرین در راستای تامین بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه برای خانواده‌های زندانیان، اذعان کرد: در مدت یادشده 31 مورد خدمات معیشتی به خانواده های زندانیان ارائه شده که به نوبه خود یک اقدام ارزشمند در راستای کاهش مشکلات و آلام این خانواده‌ها به حساب می‌آید؛ البته در این خصوص لازم است مشارکت‌ها و ارائه خدمات روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: خوشبختانه در اقدامی ارزشمند و جهادی که با همت  ستاد دیه استان و شوراهای حل اختلاف انجام شد 100 زندانی جرائم غیرعمد بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج به آغوش خانواده بازگشتند که این امر می‌تواند در نهادینه کردن روحیه همیاری و مشارکت مردم برای کمک به یکدیگر در سطح جامعه موثر واقع شود.

وی این اقدامات را نوعی کمک مومنانه تلقی کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی هر کسی صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود بر او واجب است تا به فریاد فرد گرفتار برسد؛ آزادسازی زندانیانی که به دلیل اعمال غیرعامدانه در گرفتار حبس شده‌اند باعث می‌شود تا خانواده‌های بسیاری از معضل بی‌سرپرستی خارج شوند و به دنبال آن بسیاری از معضلات و آسیب‌ها در جامعه کاهش یابد.

ارسال نظرات