خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛
آیت اله عابدینی گفت: در اوایل انقلاب امید مبارزان و مردم به رزمندگان و بسیجیانی بود که در مسجد پرورش یافته بودند و آنها را یاری می کردند این نقش مهم مسجد در شکل‌گیری بسیج است.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۸۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در حاشیه برگزاری یادواره شهدای کوی شیخ آباد مسجد احمد بیک که به همت حوزه حیدر کرار(ع) ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار شد با اشاره به نقش اساسی مساجد در شکل گیری بسیج و بسیجی در اوایل انقلاب بیان کرد: مسجد در حقیقت یک دولت است همان طور که در نهاد دولت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و قوه قضاییه وجود دارد این امور در مسجد هم جاری است. در حقیقت مسجد از دولت بزرگتر است چون دولت در یکجا است و بقیه قوه ها و وزارتخانه ها در جای دیگری هستند اما همه این امور در مسجد وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه مسجد در صدر اسلام اظهار کرد:
همانطور که در مسجد کوفه امام علی (ع) مکانی را اختصاص داده بودند برای امر قضاوت تا امور قضایی مردم را حل و فصل نمایند و امروز باید مسجد این گونه ایفای نقش کند.

وی گفت: نقش مساجد در شکل‌گیری بسیجیان بسیار مهم است. فضای مسجد باید طوری باشد که وقتی فردی وارد مسجد می شود چیزی یاد بگیرد و نسبت به یک سال قبلش تفاوت هایی کرده باشد و به علمش اضافه شده باشد.

آیت اله عابدینی گفت: تعداد شهدای ما به مقدار عملکرد مسجد و مسجدی هاست. هر چقدر مسجد و مسجدی ها خوب عمل کردند ما افراد صالحی را به انقلاب معرفی کردیم. در اوایل انقلاب امید مبارزان و مردم به رزمندگان و بسیجیانی بود که در مسجد پرورش یافته بودند و آنها را یاری می کردند این نقش مهم مسجد در شکل‌گیری بسیج است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها