خبرهای داغ:
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین؛
موتابها عنوان کرد: واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین با پایان یافتن تعمیرات برنامه ریزی شده دوباره به شبکه سراسری پیوست.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۹۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

قزوین_ ابوالفضل موتابها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر گفت: واحد شماره یک گازی و بویلر متناظر با آن، که برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل ،بازدید یاتاقان ها، بازدید پره های کمپرسور ، رفع اشکالات فید واتر هیتر و والو های بویلر و تعمیر اساسی بویلر فیدپمپ و... از مدار تولید خارج شده بود، پس از اتمام عملیات تعمیرات، به مدار تولید بازگشت.

موتابها با اشاره به اقدامات مهم این دوره از برنامه های تعمیرات، بیان داشت: بازدید از محفظه احتراق، تعویض نازل های اول و دوم، شرود مرحله اول، تعویض ترانزیشن ها ولاینر ها ، سرویس نازل های سوخت،بازدید و تعویض پره های متحرک ،بازدید پره های گایدون ، بازدید گیربکس، تعمیر اگزوز،انجام اصلاحیه فید پمپ و... از فعالیت هایی بود که توسط متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: در حوزه ابزاردقیق و الکتریک نیز بازدید کلیه تجهیزات الکتریکی، بازدید و سرویس بریکر تحریک، بازدید الکتروموتورها، تست و کالیبراسیون استاپ والو نسبی سرعت، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ ها و تست سیستم فایر فایتینگ از اقداماتی بود که در این حوزه ها توسط متخصصان مربوطه انجام پذیرفت.

موتابها افزود: همچنین برای اولین بار در واحد های گازی از نوع (GEf9) کشور ، شعله بین طراحی و ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با همکاری و نظارت گروه ابزاردقیق معاونت مهندسی و اجرای امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی نصب و راه اندازی گردید.

گفتنی است، هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحدهای 13گانه نیروگاه در تولید انرژی الکتریکی پایدار ،واحدهای این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن و براساس دستورالعمل های مربوطه تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و دوره ای قرار می گیرند که در این فصل از تعمیرات هم، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از اواخر شهریورماه ، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال1401 ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها