زنجان-مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با کاهش دمای هوا در چند روز اخیر؛ مصرف گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۲۶ درصد افزایش یافته و از مرز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب فراتر رفته است.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۰۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

موسی احمدلو در گفت وگو با خبرنگار بسيج زنجان؛ با اعلام اینکه در فصل سرما اولویت شرکت گاز،تامینِ گازِ بخش خانگی است و صنایع استان موظف به تامین سوخت جایگزین برای خود هستند؛ ابراز داشت: در حال حاضر با اعمال محدودیت در بخش مصارف عمده استان؛ مصرف گاز نیروگاه سلطانیه صفر و از مدار خارج شده است تا شاهد مصرف ۹ میلیون و۵۲۰ هزار متر مکعب گاز در سطح استان باشیم که این حجم از مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

 

افزایش 26 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان زنجان

 

وی افزود: مصرف روزانه کل استان نیز در مدت مشابه سال گذشته معادل ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب بوده است.

 

مهندس احمدلو در ادامه با اشاره به اینکه ۶۵ درصد سبد انرژی استان را گاز؛ تشکیل می دهد؛ افزود: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز طبیعی، از مشترکین انتظار می‌رود برای پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

 

وی تاکید کرد: مشترکین عزیز می‌توانند با رعایت برخی موارد ساده از قبیل پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، نصب پرده‌های ضخیم پشت پنجره‌ها و تنظیم دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد میزان مصرف گاز خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از مسئولان ادارات خواست با رعایت دمای رفاه در فضای بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده؛ نسبت به کاهش مصرف گاز طبیعی دقت لازم را داشته و با خاموش کردن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل و عایق‌بندی لوله‌های موتورخانه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

 

مهندس احمدلو در ادامه تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا را از جمله راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی عنوان کرد و از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست با اعمال حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز، در پایداری جریان گاز طبیعی و بهره مندی همه هموطنان عزیز از گرمای مورد نیاز در طول ایام سرد زمستانی، همراه و همیار شرکت گاز استان زنجان باشند.

ارسال نظرات