خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: ۴۵ هزار نیروی بسیجی با شیوع کرونا در مراحل مختلف رهگیری، نظارت و حمایت با کادر بهداشت و درمان همکاری کردند.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۹۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

عبدالرضا جانگران نژاد افزود: نیروهای این سازمان از گروه های تخصصی بسیج محسوب می شوند که جمعیت هدف این نهاد بخش سلامت استان را پوشش می‌دهد.

وی جذب و سازماندهی نیرو‌ها و بکارگیری در ماموریت‌هایی که به عهده این سازمان است را هدف جامعه پزشکی عنوان کرد و بیان داشت: پس از شیوع بیماری کرونا در خوزستان، در مراحل مختلف و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان و سایر اقشار در یک اقدام هماهنگ لوازم بهداشتی موردنیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از قبیل؛ ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های ضد ویروس را تهیه و توزیع کردیم.

جانگران نژاد تصریح کرد: در مراحل بعدی فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح علمی و منطقی شهید سلیمانی تیم‌های عملیاتی شامل؛ نیرو‌های بسیجی و بسیج جامعه پزشکی به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی در تیم‌های رهگیری، حمایتی و نظارتی فعال شدند و در هر گامی از این طرح که حدود ۵ مرحله و ۵ گام بود، پیش می‌رفت، حدود ۴۵ هزار نیروی بسیجی در مراحل مختلف آموزش دیدند و در مراحل گوناگون فعالیت کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان در تشریح مراحل طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در مراحل اولیه بسیجیان رهگیری، انجام تست و نمونه گیری کرونا را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت فرا گرفتند و کادر درمان را یاری دادند، به عبارت دیگر هر یک نفر که نتیجه تست او مثبت می‌شد، ۱۰ مورد نمونه گیری رپید و رهگیری صورت می‌گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین نظارت در مراکزی که تجمع زیاد بود، تیم‌های نظارتی با همکاری نیرو‌های هلال احمر و بهداشت حضور داشتند، ضمن اینکه در بخش حمایت نیز تهیه و توزیع حدود ۲۰ هزار بسته معیشتی برای بیماران نیازمند از سوی این سازمان انجام شد.

مشارکت بسیجیان جامعه پزشکی در واکسیناسیون کرونا

وی ادامه داد: در گام پنجم و مرحله آخر طرح شهید سلیمانی موضوع واکسیناسیون مردم علیه بیماری کرونا مطرح شد، حدود ۱۶ مرکز ثابت واکسیناسیون از سوی این سازمان راه اندازی شد و حدود ۷۰ تیم سیار به صورت خودرویی و موتوری در مناطق مختلف و حاشیه‌ای استان خوزستان اقدام به تزریق واکسن کووید-۱۹ کردند.

جانگران نژاد گفت: با توجه به اینکه بهداشت استان با محدودیت نیروی انسانی مواجه بود و از سویی گستره واکسیناسیون زیاد است، بخ نیرو‌های بسیجی آموزش داده شد و هم اکنون در زمینه واکسیناسیون فعال هستند و این عملیات به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با همکاری عموم مردم و به ویژه دانش آموزان بتوانیم میزان واکسیناسیون را افزایش دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها