خبرهای داغ:
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فعالیت ۱۴۵ هزار هیات علمی و چهار هزار دانشجو در کشور باید به سمت مدل بومی برای ایجاد تمدن اسلامی پیش روند و اگر در برخی از حوزه ها موفق نبودیم بدلیل نبود مدل بومی است.
کد خبر: ۹۳۹۳۱۲۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

به گزارش بسیج، حسین قدیانی روز سه شنبه در جشنوراه جهادگران علم و فناوری در بجنورد مرکز خراسان شمالی، تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب ها را در تمدن سازی دانست و افزود: "شعار نه شرقی نه غربی" این تفاوت را به خوبی مشخص و رویکرد انقلاب ایران را نمایان می کند.

 

وی عنوان کرد: حکومت اسلامی حضرت علی(ع) با وجود عمر کوتاهش نمونه بارزی از تمدن اسلامی است و رکن اصلی حکومت‌داری انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد.

 

 مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشکیل تمدن اسلامی به نمادهای بومی نیاز دارد،گفت: همچنان که لیبرالیسم نماد تمدن غرب را تشکیل می دهد و اینگونه نمادها در قالب علم و فناوری پیش رفته و ما نیز اگر در انقلاب اسلامی ادعای تمدن اسلامی داریم باید آرام آرام به سمت نمادسازی پیش رویم.

 

وی علم و فناوری را نماد غرب دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری از ابزار علم برای تولید فرهنگ اسلامی نام برد و اگر قصد ایجاد و ترویج تمدن اسلامی را داریم باید علم و فناوری تولید کنیم.

 

رییس سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه علم اسلامی باید با علم غربی متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان مرجع مبانی اندیشه ای ما باید در این زمینه رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

 

وی ادامه داد: چهار علم دقیقه(ریاضی)، تجربی، انسانی و هنر از علم های رایج در غرب است و تقسیم بندی این علوم دچار تغییر شده و این علوم در موارد زیادی با ذات فرهنگ اسلامی همخوانی ندارد.

 

مشاور عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علوم دقیقه که همواره مبنا و مطلق است، دچار تغییرات زیادی شده و اکنون در سیاه چاله های اعداد قرار داریم که نمی توان به این علوم اعتماد کرد و اگر با نگاه توحیدی به این علوم توجه کنیم چیزی فرای واقعیت مشاهده خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه نوع جهان‌بینی در تعریف علوم اسلامی بسیار مهم است، افزود: تولید علم در حوزه علوم انسانی خیلی جدی می شود و یافته ها و تعقل انسان، علوم انسانی را پدید می آورد و نقش جهان‌بینی در این علم قابل توجه است که باید خاص اسلام باشد.
قدیانی اظهار داشت: اگر می خواهیم به سمت تمدن و علم پیش برویم باید مبنای دید ما در راستای قرآن کریم حرکت کند و برای رسیدن به این مهم نیاز به مدلسازی داریم.

 

وی افزود: فعالیت ۱۴۵ هزار هیات علمی و چهار هزار دانشجو در کشور باید به سمت مدل بومی برای ایجاد تمدن اسلامی پیش روند و اگر در برخی از حوزه ها موفق نبودیم بدلیل نبود مدل بومی است.

 

مشاور عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاه، صنعت و بازار را ابزار مهم مدلسازی اسلامی دانست و گفت: هر علم و یافته ای که در کشور تولید می شود باید با این ابزارها همخوانی داشته باشد و برای رسیدن به توسعه باید بین صنعت و بازار ارتباط برقرار کرد.

 

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به خراسان شمالی به مناسبت هفته بسیج در اجتماع بزرگ دانشجویان انقلابی (مسئله محور) و جشنوراه جهادگران علم و فناوری حضور یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها