مستند "سیا؛ آزمایشات مخفی" با موضوع بررسی یکی از آزمایشات مخوف سازمان سیای آمریکا بر آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.
کد خبر: ۹۳۹۳۸۰۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جنگ روایت‌ها مقوله مهمی است که فضای رسانه‌ای کشور باید به آن توجه بسیاری داشته باشد تا بتواند در برابر تولیدات رسانه‌ای دروغین که علیه کشورمان توسط سرویس‌های رسانه‌ای غرب صورت میگیرد، پاتک مناسبی را از خود نشان دهد.

طی چند سال گذشته این موضوع در رسانه ملی و دیگر رسانه‌های آنلاین و مکتوب کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته شده و تیم‌های رسانه‌ای بسیاری در برابر دروغ پردازی غرب علیه ایران فعالیت می‌کنند تا ظلم‌های واقعی که استعمارگران بر مردم جهان روا داشته اند را به تصویر بکشند و ذات واقعی دولت‌های متخاصم را بر تمام مردم آزاده جهان آشکار کنند.

شبکه افق سیما نیز طبق همین روال سعی داشته تا در قالب‌های مختلف این موضوع را مورد توجه قرار دهد. به همین منظور اخیرا مستند "سیا؛ آزمایشات مخفی" را که یک تولید خارجی است بر آنتن خود قرار داده است.

این مستند روایتی از سال 1951 در فرانسه است که مردم یک روستا توسط سازمان سیای آمریکا به وسیله گاز LSD مسموم شده بودند. حدود 300 نفر در این موضوع صدمه دیدند و سطح مسمومیت در مقایسه با جمعیت روستا بسیار بالا بوده است. 40 سال بعد مشخص می‌شود در واقع مردم روستا به عنوان موش‌های آزمایشگاهی توسط این سازمان مورد آزمایش قرار گرفته بودند و مواد روان گردان مانند LSD در نان‌های مصرفی یافت شده بود که آن زمان به روی آن سرپوش گذاشته شد. این مستند افشا می‌کند که سازمان سیا پشت پرده این اتفاق بوده است اما این اولین و آخرین مورد از آزمایشات غیرانسانی سازمان سیا آمریکا در نقاط مختلف دنیا نیست.

علاقمندان به موضوع مستند می‌توانند امروز (چهارشنبه) ساعت 20 و تکرار آن را روز بعد ساعت 02 و 07 از شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

ارسال نظرات