خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه:

تفکر و فرهنگ بسیج باید بن‌بست شکن باشد

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفکر و فرهنگ بسیج باید بن‌بست شکن باشد.
کد خبر: ۹۳۹۴۰۰۸
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار علی اکبر پور جمشیدیان ظهر امروز در تجمع بزرگ بسیجیان استان کرمانشاه که در سالن ورزشی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، اظهار کرد: بسیج تا به امروز در هر عرصه‌ای ورود پیدا کرده سر بلند بوده و بن‌بست در انجام هر کاری در تفکر بسیجی مفهوم ندارد.

وی با اشاره به نامگذاری پنج آذرماه به عنوان روز بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزود: فرمان تشکیل بسیج یکی از معجزات بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در شرایطی که کشور هنوز درگیر جنگ تحمیلی نشده، بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر بسیج عمومی و تشکیل ارتش بیست میلیونی اشاره کرد و ادامه داد: شاید در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی هضم تشکیل بسیج سخت بود اما به فاصله ۱۰ ماه از صدور این فرمان رژیم تا دندان مسلح بعثی جنگ را به کشور ما تحمیل کرد و آن زمان ارزش این فرمان امام خمینی (ره) مشخص شد.

پورجمشیدیان گفت: صدام حسین با پشتیبانی استکبار جهانی و با علم به اینکه را پیروز خواهد شد جنگ تحمیلی بر علیه ایران اسلامی را آغاز کرد اما دشمن تنها چیزی که در محاسبات لحاظ نکرده بود رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تفکر بسیجی مردم این کشور بود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی رژیم بعثی و هم‌دستانش مبنی بر اینکه ظرف یک هفته به تهران برسند و انقلاب نوپای ایران را سرنگون کنند، بیان کرد: اولین ثمره حضور بسیج در کنار ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی به اشتباه انداختن دشمن در محاسبات خود بود چرا که حضور مردم قهرمان و بسیجی در صحنه دفاع مقدس حملات گسترده دشمن را در مرزها متوقف کرد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه افتخار آحاد مردم این است که پسوند نامشان بسیجی قرار بگیرد، افزود: فرهنگ و تفکر بسیج نشأت گرفته از قرآن، آموزه‌های پیامبر اسلام و اهل بیت است و امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج خواست تا روحیه و تفکر بسیجی را در جامعه القا و گسترش بدهد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی تنها برای عرصه جنگ و نبرد نیست، تصریح کرد: اولین بسیجی تاریخ اسلام امام علی (ع) بود و همانند همین کارت‌های بسیج که در اختیار تمام بسیجیان قرار دارد مقام معظم رهبری نیز عضو سازمان بسیج هستند و این کارت را دارند و همین امر مسئولیت بسیجیان را سنگین‌تر می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی داشتن یک حرکت مقدس است که برای تداوم آن باید همه بسیجیان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، هنری و… تمام تلاش خود را برای عمران و آبادانی این کشور به کار بگیرند به حضور تأثیرگذاری در حل مشکلات مردم و عزت و سربلندی ایران اسلامی داشته باشند.

پورجمشیدیان با تأکید بر اینکه بسیجیان باید مردم‌دار باشند، افزود: مسئولان بسیجی در عرصه وظایف عمومی باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و در رفع مشکلات آنها کوشا باشند.

به گفته وی، بن‌بست شکن بودن، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، امیدآفرینی و گسترش روحیه امید در جامعه، حفظ انسجام و همبستگی، حفظ هویت ایثارگری و شهادت طلبی، داشتن بصیرت، سعه صدر و انتقاد پذیر بودن را از دیگر شاخصه‌های یک بسیجی دانست.

پورجمشیدیان به نقش مردم استان کرمانشاه در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و بعد از آن تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور و نقش مردان و زنانه این استان در سخت‌ترین شرایط دوران دفاع مقدس و بعد از آن ایجاد امنیت در غرب کشور یک نقش بی‌بدیل و ارزشمند است.

‏وی تصریح کرد: در اوایل جنگ تحمیلی آن زمانی که نیروهای مسلح آمادگی کامل برای حضور در جبهه‌های مرزی نبرد حق علیه باطل را نداشتند مردم مناطق مرزی کرمانشاه با حضور خود حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند که برخی از این حماسه‌ها در تاریخ این کشور و انقلاب اسلامی فراموش نشدنی و تکرار نشدنی است.

وی یکی از این حماسه‌ها را عملیات مرصاد دانست و ادامه داد: در زمانی که منافقین کور دل می‌خواستند در کوتاه‌ترین زمان به پایتخت برسند و زمینه فروپاشی انقلاب اسلامی را فراهم کنند، مردم قهرمان این مناطق با حضور خودجوش در کنار رزمندگان اسلام حماسه بی‌نظیری را در مناطق چهار زبر و تنگه مرصاد خلق کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار