خبرهای داغ:
همدان- فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (ص) گفت: در تمام عرصه‌ها هنگام عبور انقلاب از گردنه‌ها نقش مردم نقش معیار و تعیین کننده‌ای است.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۳۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین افتتاحیه دوره آموزشی طرح ولایت فرهنگیان استان همدان که با حضور فرهنگیان در خانه معلم همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: همه انقلاب به کلمه مقدس بسیج و بسیجی وابسته است چراکه اگر عزم راسخ بسیجیان نبود چنین دستاورد بزرگی حاصل نمی‌شد؛ و هرکسی امروز این لقب مقدس و عنوان بزرگ بسیجی را می‌خواهد باید در ابتدا تکلیف خود را در آستانه گام دوم انقلاب خوب پیدا و به آن عمل کند.

وی با اشاره به اینکه راه انقلاب اسلامی همان راه اسلام و تحقق اهداف والای اسلامی است، افزود: انقلابی که امام(ره) بنا نهاد برای احیای مجدد اسلام در زمانی بود که دین و خدا در جوامع انسانی غریب بود و انقلاب اسلامی آمد تا حاکمیت دین خدا در زمین را یاری و آن را محقق کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (ص) ادامه داد: امروز دشمنان می‌خواهند نور خدا را در روی زمین خاموش کنند اما خداوند اراده کرده نور خود را در زمین گسترش می‌دهد و انقلاب می‌خواهد حرف و قانون خدا در ایران پیاده شود و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تنها دو مرحله از پنج مرحله تشکیل حکومت اسلامی را طی کرده‌ایم، اضافه کرد: امروز تنها تثبیت نظام و حفظ اقتدار و انتقال پیام ایستادگی و پایداری به ملت‌های مبارز و جبهه مقاومت رخ داده است؛ هرچند در شرایط کنونی جهان دستاورد کمی نیست.

جعفری گفت: با وجود همه مشکلات بستر رشد و حرکت انقلاب فراهم و تثبیت شده است و در طی این سال‌ها خدمات و کارهایی انجام شده است اما رهبر معظم انقلاب در گام دوم عنوان کردند، چراکه در این مرحله نقش آفرینی برای انقلابیون و بسیجیان ما متفاوت است.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از سه سال پیش به عنوان امام امت پیگیر ایجاد بسترسازی لازم برای جامعه‌سازی هستند و این به معنای حرکت برای تحقق مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (ص) عنوان کرد: زمانی باقی جوامع به سمت انقلاب و حرکت به سوی آن کاملا امید داشتند که این جامعه یک جامعه اسلامی و نمونه شود و هدف شهدا همین بود که جامعه اسلامی را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها هنگام عبور انقلاب از گردنه‌ها نقش مردم نقش معیار و تعیین کننده‌ای است، عنوان کرد: اگر بسیجیان و مردم در جنگ حضور نمی‌یافتند هنوز بسیاری از شهرها دست دشمن بود و اگر مردم در میدان نبودند هر کدام از آن اتفاقات می‌توانست کار انقلاب را تمام کند.

جعفری با اشاره به اینکه وظیفه معلمی وظیفه خطیری است، اضافه کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از جوانان در گام دوم، مردم انقلابی متعهد و بسیجیان و افرادی که دل در گرو انقلاب دارند این است که به صورت منظم برای اسلامی شدن جامعه و دستگاه‌ها در صحنه حضور مستمر و مؤثر داشته باشند و عدالت در جامعه به صورت نسبی محقق شود و فساد در ملت نباشد.

وی بیان کرد: معلمان به عنوان حلقه‌های میانی وظیفه دارند تا در جوانان انگیزه ایجاد کنند تا آنها بتوانند مردم را در عرصه‌های مختلف عمومی، فرهنگی و اجتماعی به میدان آورند و برای تحقق چنین هدفی باید جوانان محور کارها شوند چرا که معلمان نقش مؤثری در ترغیب و تشویق جوانان دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات