خبرهای داغ:
همزمان با هفته بسیج، توسط بسیج سازندگی آذربایجان غربی، نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج در ارومیه برپا شد.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۲۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، از ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه به عنوان هفته بسیج در کشورمان نام گذاری شده است، که در این ایام همه ساله برنامه‌های متنوعی در بعد فرهنگی، اقتصادی و عمرانی اجرا می‌شود.

در راستای نکوداشت این ایام، نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج در خیابان امام خمینی ارومیه دایر شده، که از این رهگذر تولیدات کارآفرین‌های مرکز استان در معرض دید عموم قرار گرفته است:.

 نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج در ارومیه برپا شد

 آذربایجان غربی سرشار از سنگ‌های قیمتی است

فرامرز قربانی جانباز شیمیایی ۵۰ درصد دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بسیجی بودن به داشتن کارت و عنوان نیست، بلکه باید تفکر و مسیرمان بسیجی‌گونه باشد، ادامه داد: بنابراین همواره سعی کرده‌ام، در هر عرصه‌ای که هستم، خوب بدرخشم و موثر واقع شوم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند، اضافه کرد: بنابراین باید همه ما با جان و دل در این زمینه گام برداشته و به کمک تولید داخلی بیاییم.

این کارآفرین حوزه جواهرسازی با بیان اینکه، به عنوان یک هنرمند برای انتقال تجربیاتم به نسل جوان آمادگی دارم، خاطرنشان کرد: در کشورمان منابع معدنی و سنگ‌های قیمتی فراوانی وجود دارد و از این نظر کشورمان بسیار غنی است.

 این تولیدکننده موفق اضافه کرد: بنابراین آمادگی داریم، گروهی از متقاضیان را در رشته‌های تراش سنگ قیمتی، طلا و جواهرسازی آموزش داده و با حمایت بخش دولتی و تسهیلات ارزان قیمت کارگاه‌هایی را به صورت انفرادی و گروهی تجهیز کنیم، در نهایت برای محصولات بازاریابی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش نیروی کار مهارتی بدون پیش نیاز بوده و محدودیت جنسی و سنی ندارد، همچنین کارگاه‌ها با کمترین هزینه راه‌اندازی شده و خرید محصولات نیز تضمین می‌شود، از طرف دیگر افرادی که مستعد بوده، ظرفیت رشد و ارتقا داشته باشند در مجتمع جواهرسازی جذب خواهند شد.

وی به وجود ۲۷۰ نوع عقیق و سنگ‌های قیمتی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۷۰ درصد این سنگ‌ها در استان ما هست، که از آن جوانان و مسئولان غفلت می‌کنند، در حالی که بستر خوبی برای درآمدزدایی به شمار می‌رود.

این هنرمند به واردات حجم سنگینی از نگین‌های مصنوعی از کشورهای مختلف به ایران اشاره و بیان کرد: چنانچه نسبت به استحصال و فرآوری سنگ‌های قیمتی داخلی اقدام شود، نه‌تنها نیاز کشورمان برطرف می‌شود، بلکه ارزش افزوده آن به مردم خودمان تعلق می‌گیرد.

این تولیدکننده به اشتغال‌زایی برای ۳۵ نفر در مجتمع جواهرسازی اشاره  کرد و گفت: واحدهای صنفی فعال در حوزه طلا و جواهرسازی از جمله نخستین مشاغلی بودند، که به خاطر شیوع کرونا، تعطیل شدند ولی ما اجازه ندادیم، افراد فعال در این زمینه آسیب ببینند، تولیداتی که در منزل داشتند، از آنها خریداری کرده یا برای فروش کمک می‌کردیم.

نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج در ارومیه برپا شد

اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر توسط کارآفرین بسیجی

راضیه قلی‌زاده با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ در راستای لبیک گویی به بیانات رهبری در حوزه اشتغال زایی وارد عمل شده‌ایم، گفت: کارگاه قالیبافی با اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر ایجاد کرده‌ایم، همچنین در زمینه دوخت ملزومات جهیزیه ۱۰ نفر مشغول به کار کرده‌ایم، تعدادی از بانوان نیز در منازل خود به تهیه ترشیجات، خشکبار، سبزیجات، سرکه و ... مشغول هستند، که در مجموع توانسته‌ایم، برای ۵۰ نفر شغل  و منبع درآمد ایجاد کنیم.

وی ضمن قدردانی از بسیج سازندگی استان برای برپایی این نمایشگاه، ادامه داد: تنها انتظاری از مسئولان‌ما این است که برای ما یک نمایشگاه دائمی در نقطه مناسبی از شهر در نظر بگیرند، تا بتوانیم محصولات و تولیدات بانوان را به راحتی عرضه کنیم، همچنین به یک مکان مناسب و وسیع برای ساماندهی بانوان نیاز داریم، تا در یک نقطه متمرکز باشند، حال آنکه مجبور شده‌ام، یک مکان اجاره کنم که تکافو نمی‌کند و تعدادی از بانوان در منزل‌های‌شان در حال تولید و فعالیت هستند.

قلی‌زاده ضمن ابراز تاسف از اینکه همه ساله در این فصل با دورریز حجم زیادی از سیب در استان‌مان رو به رو هستیم، گفت: حال آنکه اگر امکانات کافی در اختیار بانوان گذاشته شود، می‌توانند از این سیب محصولات متنوع و زیاد با کیفیت عالی تولید کنند، که البته در این زمینه گام‌هایی برداشته‌ایم و ۵ نفر را در زمینه تولید سرکه فعال کرده‌ایم، که در صورت شناسایی بازار هدف به بسط و توسعه آن اقدام خواهیم کرد.

این کارآفرین از خیران برای همکاری و تعامل بیشتر دعوت و بیان کرد: چنانچه به معرفی و شناساندن ما بیشتر اقدام شود، می‌توان تا اندازه زیادی موثر واقع شد.

نمایشگاه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج در ارومیه برپا شد

لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات بانوان سرپرست خانوار

سیما کاری یکی از کارآفرین‌های صاحب غرفه در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ارومیه به خبرنگار ما گفت: مکان این نمایشگاه به معنای واقعی کلمه عالی بوده و استقبال بی‌نظیری را از طرف مردم شاهد بودیم، که امیدوار هستیم این برنامه در آستانه عیدنوروز هم تکرار شود.

این تولیدکننده ملزومات آشپزخانه و لباس‌های اداری، در ادامه بیان کرد: تا جایی که توان دارم، از بانوان سرپرست خانوار حمایت کرده و برای آنها اشتغال‌زایی می‌کنم.

وی از بسیج سازندگی استان و ارومیه برای برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: این قبیل اقدامات در معرفی تولیدات بسیار موثر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات