اتحادیه اروپا، تخریب منازل مسکونی فلسطینیان توسط شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۳۳۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر لزوم توقف تخریب منازل فلسطینی‌ها توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، این اقدام را موجب تضعیف چشم‌انداز صلح بین دو طرف توصیف کرد.

 

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای، تخریب منازل مسکونی فلسطینیان توسط شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، نمایندگی اتحادیه اروپا در امور فلسطینی‌ها در پیامی توئیتری نوشت: «بر درخواست خود برای توقف تخریب و هرگونه اقدام غیرقانونی دیگر که موجب بیرون راندن فلسطینیان از خانه‌هایشان شود تأکید می‌کنیم».

در این پیام توئیتری آمده است: «این تخریب منازل طبق قوانین بین‌المللی، غیرقانونی بوده و به میزان چشمگیری چشم‌انداز صلح را تضعیف می‌کند».

این بیانیه با اشاره به آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌افزاید، ظرف ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، میزان تخریب منازل فلسطینی‌ها ۲۱ درصد افزایش یافته است و بی‌خانمان شدن آن‌ها نیز ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته این آژانس، فقط در روز پنجشنبه هفته گذشته بیست و دو فلسطینی از جمله پانزده کودک منازل خود را از دست داده‌اند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه گفت که طرح‌های شهرکسازی رژیم صهیونیست، سونامی جنون‌آمیز است.

روزنامه الکترونیکی ر‌ای الیوم به نقل از الهدمی گزارش داد، رژیم صهیونیستی در حال اجرای چند پروژه بزرگ شهرکسازی در شمال، جنوب و شرق قدس اشغالی است.

وی گفت که هدف رژیم صهیونیستی از اجرای این پروژه‌ها، جدا کردن این شهر از محدوده فلسطینی آن در کرانه باختری است.

از سوی دیگر، روزنامه «هاآرتص» نوشت، شهرک‌نشینان صهیونیست طی پنج سال اخیر بر ۲۱ هزار دونم (هر دونم تقریبا معادل هزار متر) یعنی مساحتی معادل ۲۱۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری دست اندازی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش تأکید شده، شهرک‌نشینان صهیونیستی به تجاوز، خشونت و عملیات‌های تروریستی علیه صاحبان فلسطینی زمین‌ها دست می‎زنند تا با ایجاد رعب و وحشت، آن را وارد به آوارگی اجباری و عدم کشت محصول کنند.

ارسال نظرات