مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر سه مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری با یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری در سطح استان اردبیل در حال احداث است.
کد خبر: ۹۳۹۵۶۱۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

۳ مرکز تفریحی گردشگری در استان اردبیل احداث می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر فلاحی در دیدار با مسئولان میراث فرهنگی استان و مراسم تجلیل از بسیجیان اداره کل میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال حاضر سه مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری در سطح استان در حال احداث است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: این مراکز که در شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر احداث می‌شود در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی آنها به بیش از 40 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک هزار و 720 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها و رفع موانع و مشکلات آنها شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مراکز باشیم.

فلاحی گفت: بهره‌برداری از مراکز تفریحی گردشگری نقش مهم و اساسی در جذب گردشگران به استان خواهد داشت و در کنار آن با راه‌اندازی و فعالیت این مراکز برای نزدیک به 220 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: ضمن تبریک هفته بسیج خدمت بسیجیان، فعالیت‌های جهادی و مومنانه این افراد را شایسته قدردانی می‌دانیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را افتخار و نمونه بسیجیان پیرو مقام معظم رهبری و خدمت صادقانه به مردم دانست و عنوان کرد: باید در این شرایط جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم با الگو قرار دادن شهید سلیمانی به‌صورت جهادی و بسیجی‌وار پیگیر امورات مردم باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ایام، ایام جنگ اقتصادی است و باید بسیجی‌وار در تمام صحنه‌ها حاضر شده و مردم را امیدوار نگه داریم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

فلاحی بیان کرد: انتظار می‌رود بسیجیان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همان طوری که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم با روحیه جهادی رتبه برتر را با زحمات همکاران در سطح کشور کسب کردند، با روحیه جهادی مشکلات مردم را رفع کنند.

در ادامه روح‌الله محمدی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: شناسایی و تشکیل پرونده ثبتی برای آثار ارزشمند استان که دارای قابلیت ثبتی هستند، از مهمترین برنامه‌ا بوده که با تلاش‌های انجام شده اخیرا شاهد ثبت 37 مورد از این آثار در ردیف آثار ملی بودیم.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: به منظور انجام بررسی‌های لازم در این زمینه جلسات به صورت مداوم تشکیل و موارد ضروری بررسی می‌شود تا شاهد تسریع در اجرای برنامه‌ها برای ثبت آثار در بخش‌های مختلف اعم از ملموس، ناملموس، منقول، غیرمنقول و طبیعی باشیم.

وی با اشاره به بررسی و ارزیابی پرونده سه اثر غیرمنقول کول‌تپه آناهیتا، تپه آغ‌امام روستای آتشگاه شهرستان سرعین و کول‌تپه گیوی علیا شهرستان کوثر در جلسه شورای حریم معاونت میراث‌فرهنگی بیان کرد: بررسی‌های لازم در مورد این سه اثر انجام و راهکارها برای رفع کاستی‌ها ارائه شد.

محمدی ثبت آثار استان در ردیف آثار ملی را زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر در کنار تشدید اقدامات صیانتی و حفاظتی برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش و جدیت بر این است تا شاهد تسریع در شناسایی و تشکیل پرونده برای این آثار دارای قابلیت ثبتی در استان باشیم.

ارسال نظرات