آیین رونمایی از کتاب «صندوقچه چوبی» زندگینامه دانش آموز شهید، عباس رستمی در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۱۰۴
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مراسم رونمایی از کتاب «صندوقچه چوبی؛ زندگینامه دانش آموز شهید، عباس رستمی» نوشته مهری رکاب طلایی با حضور نویسنده کتاب، خانواده شهید عباس رستمی، زهرا کسایی پور، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، خانواده شهدا و جمعی از نویسندگان و اعضای کتابخانه‌های عمومی در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه دکتر حصیبی اراک برگزار شد.

شهدا به عنوان الگوی واقعی به نسل جدید معرفی شوند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در این مراسم گفت: یکی از خلأهای موجود در فضای تربیتی جامعه، الگوسازی مناسب از قهرمانان و حماسه سازان وطن است و می بایست تلاش کرد تا شهیدان به عنوان الگوی واقعی به نسل جدید معرفی شوند.

کسایی پور گفت: شهدا با بذل جان خود بزرگ ترین ایثار و فداکاری را در راه دفاع از میهن انجام دادند و نویسندگان باید با قلم شیوا و بیانی ملموس و باورپذیر، تلاش کنند تا این رشادت‌ها به رشته تحریر درآید.

وی با قدردانی از بانوان نویسنده استان مرکزی گفت: امیدوارم با برگزاری این رویدادهای فرهنگی، دین خود را به شهدا ادا کرده و با حمایت از نویسندگان این عرصه، در زمینه معرفی الگوهای واقعی به جامعه بیش از پیش قدم برداریم.

بررسی ابعاد زندگی شهدای دانش آموز درس هایی آموزنده برای نسل جوان خواهد داشت

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس اسلامی شد که بررسی ابعاد زندگی هر یک از این شهدای گرانقدر، درس هایی آموزنده برای نسل امروز خواهد داشت.

مهدیان پور گفت: شهدا و رزمندگان دانش آموز نسبت به مسائل پیرامونی بی تفاوت نبودند و اگر دانش آموزان، سیره شهدا را سرلوحه خود قرار دهند به سعادت و رستگاری خواهند رسید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر لزوم ثبت و نگارش خاطرات شهدا و رزمندگان دارند و همه ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ، می‌بایست تلاش کنیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

در ادامه مراسم نیز برادر شهید رستمی به بیان خاطرات و شرح زندگی شهید پرداخت و در پایان از نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان و فعالان فرهنگی شهر اراک تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات