خبرهای داغ:
حجت الاسلام سلامتی گفت: مسئولین به تاریخ دینی استان بی توجه هستند.
کد خبر: ۹۳۹۶۱۱۳
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج رسانه آذربایجان غربی که در مسجد جنرال ارومیه برگزار شد، با بیان این که رسالت خبرنگاری، بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: این که انسان بتواند خواسته مردم را به مسئولین برساند و عملکرد آن ها را منعکس کند، بسیار ارزشمند است و باید از این ظرفیت به درسی استفاده کرد.

 وی با بیان این که در فضای مجازی نمی شود صرفا بر اساس شنیده ها مطلبی را منعکس کرد، افزود: برخی از این اخباری که بر اساس شنیده ها منتشر می شود و سندی ندارد، مخرب هستند و بعضا تاثیرات غیرقابل جبرانی را در جامعه می گذارند و موجب آبرو ریزی افراد می شوند.

 استاد حلقه های صالحین آذربایجان غربی با بیان این که بر اساس روایات آبروی مؤمن بالاتر از شخصیت وی است، گفت: برخی مطالب منتشر شده در سایت ها و صفحات خبری صرفا تحلیل است که گاهی بدون پشتوانه علمی می باشد و موجب آبرو ریزی مردم و مسئولین می شود و به حیثیت نظام اسلامی که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد و سمت و سوی آن اسلامی است، خدشه وارد می کند و تبعات اجتماعی منفی هم به بار می آورد.

   مراقب آبروی افراد را در انتشار اخبار باشیم

وی ادامه داد: انعکاس رویدادها و اتفاقات لازم است اما باید با علم باشد و می توان قبل از انتشار مطلب و تحلیل در مورد افراد، از خود شخص سوال کرد و اگر توجیهات قانع کننده بود در جهت روشنگری و حفظ آبروی افراد که از توصیه های مهم رهبری است، قدم برداشت و اگر آن چه را فرد بیان می کند، صرفا برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت باشد و قانع کننده نباشد می توان در رسانه ها منعکس کرد.

حجت الاسلام سلامتی با تصریح بر این که نباید اغراض شخصی، کینه ها و جهت گیری های سیاسی افراد، در انتشار اخبار و تحلیل ها دخیل باشد، گفت: یک خبر مثل گلوله ای است که از تفنگ خارج می شود و امکان برگرداندن آن وجود ندارد، بنابر این لازم است اصحاب رسانه قبل از انتشار خبری منابع دقیق آن را به درستی رصد کنند و بعدا در منابع خبری نشر دهند تا موجب خدشه دار شدن آبروی مردم و انقلاب نشود.

انتقاد از بی توجهی مسئولین به تاریخ دینی استان

بسیج رسانه تربیت نیرو را در اولویت قرار دهد

 وی با بیان این که آن چه که ما می نویسیم و منتشر می کنیم روز قیامت باید در موردش جواب بدهیم، اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که باید بسیج رسانه بدان توجه کند، تربیت نیروهای جوان انقلابی و حزب اللهی است و حضرت امام خمینی (ره) در زمانی که مردم ایران ۳۵ میلیون نفر بودند ارتش بیست میلیونی را مطرح کردند و امروز جمعیت ایران بالغ بر ۸۵ میلیون نفر است و لازم است به مسئله تربیت نیروی پا به کار و ولایی اهمیت داده شود و کار به جوانان سپرده شود.

 استاد حلقه‌های صالحین آذربایجان غربی، تصریح کرد: با توجه به برخی اتفاقاتی که در قرن اخیر در آذربایجان غربی و ارومیه رخ داده است، بسیاری از مجاهدان علمی و علمای شاخص استان مورد غفلت قرار گرفته اند و لازم است رسانه ها برای معرفی این افراد اقدام کنند..

 وی با انتقاد از بی توجهی مسئولین به تاریخ دینی استان، گفت: برای شمس تبریزی در خوی که حرف و حدیث های زیادی در موردش وجود دارد، بارگاه و ... درست می کنند و هر ساله برای او مراسم یادبود برگزار می کنند، اما از علمای بزرگ شیعه نظیر آیت الله خویی، میرزا حبیب الله خویی صاحب کتاب " منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة " و ... اثری در این شهر نیست و متاسفانه عده ای از آیت الله خویی که در جنگ تحمیلی دعا کردن بر امام خمینی (ره) را واجب می دانستند، چهره ای دیگر را منعکس می کنند.

انتقاد از بی توجهی مسئولین به تاریخ دینی استان

 فعالین رسانه ای شهید آوینی را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام سلامتی با بیان اینکه اهالی رسانه باید شهدای شاخص از جمله شهید آوینی را الگوی خود قرار داده و زندگی او را مطالعه کنند، افزود: امروز فضای مجازی محلی برای ترویج مسائل غیر اخلاقی و مخرب دین و اعتقادات تبدیل شده است و متاسفانه در ارومیه هم وجود برخی زمینه ها به این امر کمک می کند و لازم است اهالی رسانه برای مقابله با این مسائل برنامه ریزی کنند.

وی با هشدار نسبت به ترویج برخی جریان های مخرب در ارومیه، گفت: جریان های انحرافی امروز وارد بازار شده اند و نوک پیکان خود را هم به سمت جوانان نشانه رفته اند و باید نسبت به این امر حساس بود و مقابله کرد.

 استاد صالحین آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه، مبنا و هویت ولایت فقیه در جامعه توسط رسانه ها، بیان داشت: برخی جوانان هنوز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب نسبت به جایگاه ولایت فقیه معرفت ندارند و همین امر موجب می شود حملات دشمن در روی آن ها بیشتر اثر کند.

انتقاد از بی توجهی مسئولین به تاریخ دینی استان

 بیانات رهبر مبهم نیست که عده ای فقط آن را تکرار کنند

وی با بیان این که باید بیانات رهبری در جامعه عملیاتی شود، گفت: رهبر انقلاب در مباحث مختلفی به صورت صریح، شفاف و رسا مطالب را بیان می کنند و چیز مبهم و گنگی وجود ندارد، اما عده ای به جای این که آن ها را در جامعه عملیاتی کنند به شرح و تبیین آن در سخنرانی ها می پردازند و از جمله مسائلی که موجب افزایش طلاق و به تبع آن فساد می شود، رعایت نکردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که سال هاست رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و باید رسانه ها در این جهت به تولید برنامه و محتوا بپردازند.

حجت الاسلام سلامتی در پایان افزود: متاسفانه نقد پذیری در بین بسیاری از مسئولین پایین می باشد و لازم است همه مثل رهبر انقلاب با سعه صدر به انتقادات گوش داده و آن ها را حل کنند و تا زمانی که این مسائل حل نشود مطالبه گری منتج به نتیجه نخواهد شد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات