خبرهای داغ:
یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور با میزبانی استان فارس و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی، ۱۰ آذرماه سال جاری با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۴۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: این یادواره با همکاری سپاه فجر استان فارس، دادگستری کل استان، سازمان بسیج حقوقدانان، مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور مسئولان عالی رتبه قضایی و اجرایی کشور روز چهارشنبه دهم آذرماه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه نسل جوان انقلاب است گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست» وظیفه اصلی امروز ما اهمیت دادن به این فضیلت بزرگ است.

وی بیان داشت: با چنین اقدامات فرهنگی در چنین برهه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی به دشمنان خود هشدار می دهیم که حق مردمان سرافراز این مرز و بوم حتی به قیمت تقدیم ارزشمندترین گوهر و جودیمان که پیش از این نیز در جنگ هشت ساله به اثبات رسانده ایم زایل و ضایع شدنی نیست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه عرصه ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهداء(ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش های الهی را بر عهدا گرفته اند تصریح کرد: در این میان شهدای حقوقدان نقش برجسته ای در تاریخ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته اند که با برگزاری این یادواره و ضمن تقویت روحیه ایثار و شهادت، مقاومت، جهاد و ازخودگذشتگی برای میهن اسلامی شناسایی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه حقوقی کشور، معرفی شهداء حقوقدان ایران اسلامی به مردم و گفتمان سازی شهادت به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های فرهنگ و منش ایثار در میان جامعه حقوقی کشور سرلوحه ما در برگزاری این یادواره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: فعالیت کمیته های مختلف برگزاری این یادواره از ماه های قبل آغاز گردیده و فضای مناسبی برای میزبانی استان فارس در یادواره شهدای حقوقدان در استان فارس فراهم شده است.

وی با تقدیر از همه تلاشگران و خادمان شهداء و همچنین سازمان ها و نهادهای همکار در برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ بیان داشت: استان فارس کانون حرکت های نوین فکری و فرهنگی است و در همین راستا حقوقدانان بسیجی فارس نیز با برگزاری این یادواره ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، گام اول در برگزاری سلسله اقدامات فرهنگی ویژه شهدای حقوقدان در کشور را برداشته اند.

گفتنی است در یادواره شهداء حقوقدان جنوب کشور که به میزبانی شیراز و با حضور معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه 10 آذرماه برگزار خواهد شد خانواده معظم شهدای حقوقدان از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها