خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

نگاه سیاسی در عرصه تعلیم و تربیت آسیب‌زا است

همدان-معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت در کشور سیاست‌زده است، نگاه سیاسی در عرصه تعلیم و تربیت را  آسیب‌زا دانست.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۲۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ مصطفی رستمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون چالش‌های آموزش و پرورش بر اهمیت و ضرورت تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور تاکید و اظهار کرد:  نظام آموزش و پرورش ما با چالش‌های متعددی مواجهه است که یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها نفوذ جریان‌های سیاسی در آموزش و پرورش است.

وی در ارائه راهکار برای چالش‌های آموزش و پرورش بر راهبرد ۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد:  بر اساس این راهبرد باید ارتقای معرفت و بصیرت دینی، انقلابی و سیاسی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش‌آموزان و مشارکت برای ارتقای معنوی خانواده‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با ابراز تاسف از اینکه عرصه تعلیم و تربیت کشور همواره تحت تاثیر دولت‌ها بوده است، گفت: یکی از مواردی که کشور ما با چالش بزرگی در عرصه تعلیم و تربیت، چه در دانشگاه‌ها و چه در آموزش و پرورش با آن مواجه است دولت‌ها هستند.

وی  با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت در کشور سیاست‌زده است، نگاه سیاسی در عرصه تعلیم و تربیت را  آسیب‌زا دانست و بیان کرد: متاسفانه دولت‌ها نه تنها اعتقادی به تعلیم و تربیت اسلامی ندارند بلکه به دنبال اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ نیز هستند که در دولت قبل شاهد بودیم.

رستمی اضافه کرد: وقتی رئیس دولتی دولت اعتقادی به تربیت دینی و اخلاقی و علمی و برتر بودن دانش‌آموزان در کشور در سایه علم نداشت چگونه می‌توان انتظار داشت که سند تحول بنیادن اجرایی شود؟

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور نباید سیاست‌زده شود، بر لزوم جدایی عرصه تعلیم و تربیت از سیاست تاکید و اظهار کرد: باید عرصه تعلیم و تربیت از سیاست جدا شود چرا که اگر بخواهیم تغییر و تحول و پیشرفتی در عرصه تعلیم و تربیت و عرصه آموزش و علم صورت پذیرد باید مدیران ما انقلابی باشد در غیر این صورت امکان ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تغییر و تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: بحث سیاست‌زدگی عرصه تعلیم و تربیت در کشور به عنوان یکی از چالش‌ها است؛ متاسفانه این عرصه آلوده شده و ضروی است که عرصه تربیت از عرصه سیاسی جدا شود تا رشد و ارتقا صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: ما چالش‌های نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را در آورده‌ایم، اما باید مدیر انقلابی آن را به نتیجه برساند چراکه اگر بهترین طرح‌ها و راهکار‌ها را ارائه دهیم، اما دولتی سرکار بیاید که در راستای انقلاب اسلامی نباشد، سند تحول بنیادین به فراموشی سپرده می‌شود.

رستمی با تاکید بر لزوم اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این امر را گامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و اظهار کرد: چنانچه فردی پیدا شود که سند تحول بنیادین را در دستور کار قرار دهد همان خواهد شد که امروز رهبری نظام به عنوان دیده‌بان انقلاب بر آن تاکید دارد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها بری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور متاسفانه این امر صورت نمی‌پذیرد چرا که عرصه تعلیم و تربیت ما سیاست زده شده و دنبال تربیت جوان در تراز انقلاب نیست و تنها می‌خواهد با آموزش رفع تکلیف کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان یادآور شد: تا زمانی که عرصه تعلیم و تربیت از سیاست جدا نشود مشکلی از نظام حل نخواهد شد و افرادی همچون شهید فخری‌زاده که دغدغه نظام و انقلاب داشته باشند تربیت نمی‌شود.

وی عدم استعدادیابی دانش‌آموزان را یکی دیگر از چالش‌ها و مشکلات بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت  کشور برشمرد و بیان کرد: متاسفانه سیستم فعلی آموزش و پرورش تنها بر محور آموزش است و بر استعدادیابی توجهی نمی‌کند در صورتی که در کشور‌های اروپایی از همان ابتدا استعداد‌های دانش‌آموزان شناسایی و در همان راستا تقویت می‌شود.

رستمی بر لزوم توجه نظام آموزش و پرورش بر استعدادیابی دانش‌آموزان و شناخت قابلیت‌های فردی آن‌ها تاکید و بیان کرد: این مشکل تعلیم و تربیت ما است که باید فکری اساسی برای رفع این مشکل کرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که عرصه تعلیم و تربیت از سیاست جدا نشود این مشکلات همچنان باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: جریان انقلابی ما همچون بسیج دانشجویی، بسیج دانش‌آموزی و موسسه علمی رزمندگان در تلاش هستند، اما چون مدیرانی که باید آن را پیاده کنند همراه نیستند ما برای پیاده کردن این راهکار‌ها و حل چالش‌ها مشکل داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی مد نظر رهبر انقلاب رسالت بسیج و رسانه‌های انقلابی است، یادآور شد: رسانه‌هایی که  دغدغه مردم، نظام و جامعه را دارند در تحقق تمدن نوین اسلامی رسالتی بر دوش دارند که باید به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما در گذشته از نظر علمی رتبه ۱۵ جهان را داشتیم، اضافه کرد: متاسفانه در پایان دولت قبل در رتبه ۱۷ قرار گرفتیم چراکه دولت به دنبال سیاست‌هایی بود که با سیاست‌ها و منافع نظام و انقلاب و مردم در تعارض بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار