معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه اسلامی گفت: به همین منظور دانش آموزان سفیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محله های این استان شدند.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۹۳
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: باید ادبیات و گفتمان جهاد و مقاومت را در بین دانش آموزان، خانواده ها و سایر اقشار به صورت کتابخوانی، پیام های آموزشی و تربیتی تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه ادبیات جهاد و مقاومت به نوعی پیوند دهنده 2 جریان بزرگ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شهادت مرگی انتخاب شده است و اهمیت و ارزش شهید نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.
وی بیان داشت: شهید زیباترین عنصر بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که بر لب های سرخ حقیقت می‌تراود.
فهمیده تصریح کرد: شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد و هر شهید سپیده‌ای است که در آسمان‌ها طلوع می‌کند.
وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید رسالتی ارزشمند و مقدس است که برعهده اهل قلم، نویسندگان ،هنرمندان، رسانه ها و آموزش و پرورش است، اضافه کرد: هر دانش آموز البزی به عنوان یک سفیر در محله های سکونت خود اقدام به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی در بخش ایثار و شهادت می کند.
وی ادامه داد: پرداختن بر زندگی شهدا و بزرگان برجسته یک فرصت و موقعیت ارزشمند است که دانش آموزان البرزی در این میدان فعال شده اند تا ساکنان محله های مختلف استان البرز با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی بیشتری پیدا کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در این برنامه یک شهید انتخاب می‌شود و فرد با مطالعه و تحقیق در مورد سیره و روش زندگی و همچنین الگو قراردادن آن بزرگوار، ابتدا شروع به خودسازی و سپس ترویج روحیه ایثار و جهاد می‌کند.
وی پیاده سازی فرهنگ شهادت و ترویج روحیه انقلابی را از مهمترین هدف برنامه دانش آموزان سفیر فرهنگ ایثار در محله های استان البرز ذکر کرد.
فهمیده تاکید کرد: استان البرز خاستگاه بسیاری از دلاور مردان و سرداران بزرگ در طول هشت سال دفاع مقدس است که باید فداکاری‌های آنان به گوش مردم برسد و در تاریخ ماندگار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها