مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان سراوان

سراوان / مانور زلزله و ایمنی به همت هنرستان فنی شهید هاشمی نژاد با همکاری حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده،جمعیت هلال احمر شهرستان و با حضور فرماندار و برخی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۹۹
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سراوان، ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. در این بین آموزش و مانورهای پیوسته و ادامه دار برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

تجلیلی فرماندار شهرستان بیان کرد: مانور در مدارس باید به صورت برنامه ای همیشگی ،مستمر و مداوم و بطورواقعی و جدی اجرا شود و در واقع شبیه سازی زلزله های گذشته باشد و لزومی ندارد زمان اجرای آن خیلی طولانی باشد، بلکه مهم این است که هدفمند و واقعی بوده و بطور مستمر در طول سال انجام گیرد. به این ترتیب تمام دانش آموزان که عضو اصلی یک جامعه هستند، از نظر روانی و جسمی برای مقابله با زلزله آماده می شوند.

در ادامه شعیب ملازهی معاون پرورشی و تربیت بدنی هنرستان فنی شهید هاشمی نژاد افزود: با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، آنها را میتوان در محیط مدرسه و منزل جهت مقابله در برابر زلزله آماده نمود.


در پایان یاسر ترسایی مسئول بسیج فرهنگیان شهرستان سراوان تصریح کرد:در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا علی الخصوص زلزله در تمامی مکانها از جمله در مدارس به کار می رود.

ارسال نظرات