مسئولان سازمان بسیج اساتید، مسئولان کانون ها و اساتید بسیجی با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگوکردند.
کد خبر: ۹۳۹۶۶۱۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئول سازمان بسیج اساتید استان در این دیدار ضمن عرض سلام و تبریک هفته بسیج به نماینده رهبر انقلاب در استان گفت؛ یکی از شجره های انقلاب شجره طیبه بسیج است که به فرمان امام خمینی ره در پنجم آذر ۱۳۵۸ یعنی کمتر از یکسال از پیروزی انقلاب تاسیس شد.

دکتر امین موسایی افزود؛بسیج از همان ابتدای تاسیس در جاهایی که نظام نیاز داشت در بحث مبارزه با گروهک ها و پس از آن دفاع مقدس نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد؛ بعد از دوران دفاع مقدس با دید بلندی که رهبر معظم انقلاب داشت به فاصله کوتاهی حوزه فعالیت های بسیج گسترش یافت و در عرصه سازندگی، خدمت به محرومان ، کمک به مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی ، تقابل با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و هر جایی که مردم نیاز به خدمات رسانی دارند بسیج یار و یاور و بازوی بی ادعای ولایت بوده و در خدمت رسانی پرچمدار است.

موسایی ابراز داشت؛  یکی از حوزه هایی که بسیج در آن فعالیت و نقش آفرینی دارد عرصه علمی است که بطور خاص بسیج اساتید، بسیج دانشجویی،  بسیج دانش آموزی و بسیج طلاب و روحانیون تقریبا بخش های علمی کشور را مدنظر قرار داده اند و در این نهضت علمی به پرچمداری رهبر انقلاب در دو سه دهه ای است که شروع شده و ثمره آن را می بینیم و سربلند است.

وی سپس به فرارسیدن سالگرد دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده که در حوزه علمی و دفاعی و جهاد علمی فعال بودند اشاره کرد و گفت؛ در تاثیر گذاری این شهید والامقام همین بس که دشمن نتوانست حضور ایشان را تحمل کند و با شیوه ناجوانمردانه ترور او را به شهادت رساندند و کشور از خدمات علمی این دانشمند بزرگ محروم شد.

وی گفت؛ در آستانه سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم که یک سبک و مکتبی در حوزه مقاومت و جهادگری به یادگار گذاشت. 

مسئول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛ دشمن همواره از شیوه ترور بهره برده است و از ابتدای انقلاب بزرگانی مثل شهید بهشتی،  شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر و مهره های تراز اول این نظام را به شهادت رسانده است و ترور نافرجام رهبر انقلاب که ناکام ماند تا امروز به عنوان یک ذخیره برای انقلاب نقش آفرینی کنند.

موسایی تاکید کرد؛ دشمن نتیجه ای نگرفته است و اگر یک عزیزی را از مامی گیرد ده ها و صدها عزیز دیگر سر بر می آورند و شاید همان حرکت ناجوانمردانه دشمن غیرت و حمیت بازماندگان را به جوش آورد تا با تلاش و انگیزه بیشتری خدمات رسانی کرده و جای خالی آن عزیزان را پر کنند.

وی در ادامه گریزی به برنامه های هفته بسیج زد و گفت؛ بسیج اساتید استان در این هفته برنامه هایی از جمله سرکشی از خانواده اساتید بسیجی که بر اثر ویروس کرونا از بین رفتند را داشت .

وی افزود؛ غبارروبی گلزار شهدای یاسوج با حضور اساتید بسیجی،  جمع آوری کمک های نقدی اساتید برای بیماران نیازمند، برگزاری جلسه جبهه فرهنگی علمی انقلاب در دهدشت، غبار روبی گلزار شهدا گمنام دانشگاه های استان و برگزاری وبینار های مختلف با موضوع بسیج از دیگر برنامه های هفته بسیج بود.

موسایی گفت؛ اکران فیلم سینمایی منصور برای اساتید بسیجی و پاکبانان شهرداری و برگزاری جلسات مدیریت و حکمرانی نیز در هفته بسیج انجام شد .

صادق خرسندیان جانشین بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به مشکلات متعدد مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت؛ انتظار می رود نشست های شورای اداری در این مناطق محروم برگزار شود تا مدیران از نزدیک مسایل را بررسی و  به مردم خدمات رسانی مطلوب تر ارایه دهند.

وی به موضوع مدارس کانکسی در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت؛ به دلیل وجود برخی مشکلات و نبود مدارس متوسطه، امکان تحصیل برای دانش آموزان تنها تا مقطع ششم فراهم شده که به همین دلیل بعد از اتمام این دوره ترک تحصیل می کنند و نیاز است که تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

در ادامه این نشست نیز اساتید بسیجی دانشگاه های مختلف مرکز استان به ارایه مسایلی پرداختند .

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین،  دغدغه های اساتید بسیجی را به جا دانست و گفت؛ وظیفه ما امروز در قبال انقلاب،  ارزش های اسلامی، اخلاق و معنویت سنگین و خطیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود؛ امروز یک بستر آماده ای به برکت خون شهدا و نفس قدسی حضرت امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب فراهم شده است و سالها رنج کشیده شد تا چنین شرایطی بوجود بیاید. 

وی بیان کرد؛ جبهه مقاومت و انقلاب یک جبهه پر قدرت است و دشمن نیز شرایط شکست و ضعف را دارد و در این میدان وظیفه ما و اساتید بسیجی برای حراست از دستاوردهای انقلاب بسیار سنگین است و اگر زحمت نکشیم و دغدغه نداشته باشیم مثل همه انقلاب هایی که خلل گرفتند ممکن است اخلال ایجاد شود و آنهایی که ناشایست هستند انقلاب رابه تصرف خود درآورند.

وی ادامه داد؛ لذا هوشیاری همه ما و شما خیلی مهم است و کار و تلاش در مباحث فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مردم در بستر عمومی انقلاب حرکت کنند.

حسینی ابراز داشت؛  بارها گفته ام که مجالس ملی و مذهبی از جمله ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را اگر از انقلاب اسلامی بگیرند چیزی از انقلاب باقی نمی ماند و هوشیاری مردم از بین می رود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند در جنگ هستیم و دشمن همواره در حال ضربه زدن و توطئه است و با تمام توان به جنگ ما آمده است .

وی افزود: انقلاب اسلامی،  انقلاب خردمندان و اندیشمندان است و کمتر انقلابی را داربم که یک جامعه ای شامل اندیشمندان و خردمندان بلند شوند و چنین دستاورد بزرگی را رقم بزنند و در تاریخ نیز کم نظیر است.

حسینی تصریح کرد؛  اگر ما خردمندی، آگاهی سیاسی و دینی و معرفتی را در جامعه حفظ نکنیم باید شاهد حوادث دیگری باشیم و آن موقع باید خون های زیادی برای بازپسگیری بدهیم.

وی افزود؛ باید مراقب بود تا بحث کلیت فرهنگی و عمومی و نگرش ها در جامعه تغییر نکنند و هویت انقلاب اسلامی همواره در جامعه وجود داشته باشد. 

حسینی با اشاره به اینکه این آگاه سازی ها باید به طور مرتب در دانشگاه ها صورت گیرد،  گفت؛ نظارت در دانشگاه ها باید تقویت شود و جلوی بسترهای دین زدایی و جدایی دین از سیاست را که میخواهند وارد فکر و مغز دانشجویان کنند گرفته شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به توقعات بالای مردم از نظام گفت؛ توقعات سنگین بر سر حاکمیت آور شده است و این دست از توقعات شاید در دنیا کم نظیر باشد.

وی افزود؛ گاهی ما خودمان توقعات را زیاد می کنیم هر چند دولت و حاکمیت موظفند بستر مناسب برای زندگی مردم را فراهم کنند اما به طور مثال در روستایی که چند خانوار بیش نیستند هزینه های میلیاردی صورت می گیرد در حالی که این خانوارها ممکن است به دلایلی از آن منطقه کوچ و مهاجرت کنند .

وی ادامه داد؛ در بسیاری از مناطق استان زیر ساخت هایی فراهم شده که الان هیچ استفاده ای از آنها نمی شود ، پس سرمایه گذاری باید در مناطقی انجام شود که مردم در آن مناطق آینده و امید داشته باشند.

حسینی یکی دیگر از مشکلات جامعه را مصرف گرایی بالا دانست و گفت ؛ در حوزه انرژی و سایر خدمات مصرف جامعه ما استاندارد نیست و حتی از استاندارد جهانی بالاتر است که این باید اصلاح شود‌.

وی افزود؛ اساتید بسیجی در قبال اینگونه الگوی مصرف و همچنین آسیب های اجتماعی و رشد منفی جمعیت در دانشگاه ها بحث و بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛ اگر جمعیت کشور و استان کاهش پیدا کند دچار بحران خواهیم شد و چالش های زیادی در حوزه سیاسی و فرهنگی خواهیم داشت. 

وی ابراز داشت ؛ متاسفانه طلاق در جامعه بیداد می کند و از هر چهار فقره ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود و باید دانشگاه ها در این زمینه کار کنند.

حسینی گفت؛ در حوزه اشتغال و کار آفرینی دانشگاه ها باید به داد مردم برسند و کارایی خود را در بستر عمومی نشان دهند.

 وی در خصوص مشکلات کشور نیز گفت؛  تا رسیدن به دولت اسلامی راه زیادی در پیش داریم و مشکلات زیاد است و همه چیز گل و بلبل نیست. 

حسینی درخصوص گلایه ها از روند کند تغییر مدیران نیز گفت؛ در تغییر مدیران کند کاری صورت می گیرد و متاسفانه در حیرتیم که چرا اینگونه پیش می‌رود .

وی ابراز داشت؛ در این خصوص و گلایه هایی که مردم در این زمینه دارند با مسئولان رده بالا از جمله وزرا و رئیس جمهور و همچنین مسئولان استان صحبت کرده ایم و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد. 

حسینی گفت؛ توقع در خصوص بکارگیری نیروهای انقلابی و جهادی و ولایی توقعی بجاست هرچند درصد بالایی انقلابی هستند اما امکان بکارگیری نیروهای بهتر نیز وجود دارد.

وی از دخالت نمایندگان مجلس در مسایل اجرایی کشور نیز انتقاد کرد و گفت؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند نمایندگان مجلس در اجراییات دخالت نکنند که این خود ناقض قانون است اما باز می بینیم که در انتصابات دخالت می کنند.

وی ابراز داشت؛  یکی از دستگاه های نظارتی ،مجلس است اما متاسفانه گاهی این وظیفه فراموش و در آن سهم خواهی دیده می شود.

حسینی افزود؛ دولت خود باید وارد عمل شود نه اینکه نمایندگان مجلس برای دولت تصمیم بگیرند.

وی از اساتید بسیجی خواست تا مطالبه گری کرده و به گونه ای که دشمن سواستفاده نکند نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات حوزه آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت؛ کرونا مشکلات زیادی را در بحث آموزش دانش آموزان بوجود آورد اما تحولی که باید در حوزه آموزش و پرورش اتفاق بیفتد هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی افزود؛ مقام معظم رهبری فرمودند باید همه افرادی که می خواهند وارد آموزش و پرورش شوند از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد شوند اما ما می بینیم که دانشگاه فرهنگیان وظیفه خود را انجام نداده است و آن دانشگاهی که باید به لحاظ کیفی افرادی را از جهت اخلاقی و رفتاری بسازد نشده است و مانند سایر دانشگاه ها عمل می کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات