خبرهای داغ:
دکتر حسینی گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۸۴
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه استثنایی بیان کرد: سال ۹۸ در آمایش سرزمینی با توجه به استاندارهای لازم و کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در این حوزه، مقرر شد با تصویب در وزارت، سالانه از میزان جذب هایی که نظام آموزش و پرورش کشور دارد ده درصد از این تعداد به مجموعه استثنایی اختصاص یابد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند و به ازای هر ۶ و نیم دانش آموز یک معلم وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تصویب ضوابط درجه بندی اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است و در همان طرح اولیه ۷۰۰ نیروی توانبخشی کشور در رتبه بندی قرار می گیرند.

دکتر حسینی عنوان کرد: اعتبارات ستادی ویژه استثنایی امسال ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از ابتدای تأسیس این معاونت، ۱۸ برابر پوشش تحصیلی ما افزایش یافته در حالی که اعتبارات بخش های مختلف دوازده درصد افزایش یافته است. فضای سرانه آموزشی در طول دوسال گذشته یک و نیم متر و در مناطق محروم به دو و نیم متر افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تاکنون رکورد سنجش با وجود کرونا شکسته شد و بیش از ۹۹ در رصد دانش در طرح سنجش شرکت کردند.

دکتر حسینی گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان استثنایی در کشور واکسینه شده آمد و در حال حاضر ۱۵۰ هزار دانش آموز استثنایی در ۱۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها