تبریز- امام جمعه تبریز گفت: تلاش آمریکا و کشورهای اروپایی جلوه دادن مذاکرات تحت عنوان «مذاکرات هسته‌ای» است اما جمهوری اسلامی ایران در مقابل عملیات روانی آن‌ها محکم ایستاده‌ و معتقد است مذاکرات باید برای رفع تحریم‌ها باشد.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۷۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: جمهوری اسلامی ایران دو هدف عمده از مذاکرات وین دارد که عبارت‌اند از حذف تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها علیه ملت ایران و تسهیل قانونی دستیابی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان‌پی تی است.

وی با بیان این‌که غرب می‌خواهد از این توافق برای خود یک سکو بسازد تاکید کرد: نباید اجازه دهیم اشتباهات گذشته تکرار شود و غرب باید بهای بدقولی‌ها اش را بپردازد و اصل پای‌بندی متقابل اساس مناسبی برای مذاکرات نیست.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: امروز مردم آذربایجان در این نمازجمعه ضمن اعلام حمایت خود از مسئولین دیپلماسی اعلام می‌کنند که ما حامی تعامل هستیم اما به‌شرطی که یک تعامل عزت‌مندانه به وجود بیاید. 

وی افزود: غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها رفع خواهد شد چراکه ایران هیچ‌گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نخواهد شد و ما آماده گفت‌وگو بر اساس اصل ضمانت و راستی‌آزمایی هستیم تا منافع ملت ایران تامین شود و امیدواریم طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مسئولان دیپلماسی کشور بتوانند در این عرصه موفق شوند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولین اظهار کرد: از همه مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم نسبت‌ به معلولین توجه بیشتری داشته باشند این عزیزان ترحم نمی‌خواهند بلکه توجه می‌خواهند؛ شهرداری باید برای ایجاد بستر و بهبود رفت‌وآمد معلولین در خیابان‌ها و پیاده‌روها اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین بانک‌ها و سایر سازمان‌های نیز باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین ذهنی تا جایی‌که امکان دارد در ادارات و سازمان‌ها اشتغال ایجاد شود تا این عزیزان از لحاظ معیشت نیز دچار مشکل نباشند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به روز دانشجو  هم اشاره و بیان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان از جمله نیروهایی بودند که همواره در بحث مبارزه با استکبار و پیروزی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند به‌طوری‌که مبارزات دانشجویان با آمریکا در بحث ماجرای نفت، در بحث انقلاب سفید، کاپیتولاسیون، مخالفت دانشجویان با نفوذ اقتصادی تیم آمریکایی، تسخیر لانه جاسوسی و... رفتارشناسی دانشجویان را نشان می‌دهد و تمامی شعارها و دانشجویان با تظاهراتی که در سال ۳۲ توسط دانشجویان انجام داده و از کلاس های درس خارج شدند،اعتراض خود را به سیاست‌های آمریکا نشان دادند. 

وی همچنین تاکید کرد: این دانشجویان بودند که جنگ را اداره کردند؛ شهیدان باکری‌ها، همت‌ها، متوسلیان ها همگی دانشجویان جوانی بودند که راهی جبهه‌ها شدند و جنگ را اداره کردند همچنین در عصر حاضر نیز دانشجویان در قامت مدافعان حرم در قامت دفاع از امنیت و دفاع از حریم سلامت همگی مبارک بودن این شجره طیبه را نشان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها