خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

چاپ ۲۵۰ عنوان کتاب در همدان طی امسال

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به رونمایی از ۴۰ کتاب صوتی در هفته‌های گذشته گفت: در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در همدان منتشر شد و امسال هم ۲۵۰ عنوان چاپ کتاب داشتیم.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۰۲
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدرضا احسانی امروز در جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان عرصه چاپ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار شد، با بیان اینکه استان همدان از نظر فرهنگی و هنری یکی از استان‌هایی است که از گذشته زبانزد بوده و هست، اظهار کرد: استان همدان ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه کار مضاعف در عرصه فرهنگ و هنر شایسته مردم همدان است، گفت: در استان همدان بیش از ۷۳ موسسه قرآنی وجود دارد که برخی از آنها در حد یک اداره کل فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه مطبوعات، انجمن‌ها و کانون مساجد زیادی در استان در حال فعالیت است، گفت: استان همدان جزء سه استان اول کشور در بخش موسسه فرهنگی هنری بخش برون‌سپاری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ ناشر در استان داریم که ۵۵ مورد فعال هستند، گفت: چند سالی است که ناشرین چاپ کتاب به لحاظ کاغذ با مشکل مواجه شده و کتاب گران دست مصرف کننده می‌رسد که در این زمینه باید دست کتابفروشان گرفته شود.

احسانی با تاکید بر اینکه تسهیلات باید با کارمزد پایین‌تر در اختیار ناشران و چاپخانه‌داران قرار گیرد، عنوان کرد: از ۴۰ کتاب صوتی در هفته‌های گذشته رونمایی شده است و در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در همدان منتشر شد در شرایطی که کاغذ دولتی نبود و امسال هم ۲۵۰ عنوان چاپ کتاب داشتیم.

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های عمرانی نیز سه پروژه اصلی داریم که موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تئاتر بزرگ شهر است که هر سه نیاز به اعتبار ملی دارد، ادامه داد: در فامنین مجتمع فرهنگی و هنری مدنظر است که اعتبار نیاز دارد و اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه یادبود سید جمال نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به ۴ میلیارد تومان برای تجهیز دارد، گفت: پروژه زنگنه ملایر نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴ میلیارد تومان برای تجهیز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه پروژه فیروزان ملایر ۵۰ درصد پشرفت دارد و ۶ میلیارد تومان برای اتمام کار نیاز دارد، ابراز داشت: پروژه فرهنگی هنری شیرین سو در سفر آینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ‌زنی خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری ندای آسمانی و اولین کنگره بانوی انقلاب مرحومه خانم دباغ نیز در بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نماز در سال ۹۹ دستگاه برتر در کشور معرفی شد، عنوان کرد: در راستای فرهنگ دینی و پاسداشت عالمان در سال ۹۷ کنگره آیت الله مدنی و آقانجفی، در سال ۹۸ کنگره آیت الله تاللهی و در سال جاری بزرگداشت آیت الله فاضلیان را برگزار کردیم و قرار بر این است با تامین اعتبار کنگره این عالم بزرگوار در سال آینده برگزار شود و تا پایان سال نیز بزرگداشت دیگر علما از جمله آخوند ملاعلی و آیت الله معصومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار