در گفتگو با نماینده معلولان در شورای مشورتی جوانان شهرستان ری مطرح شد
علیرضا فیضی و رضاطاهرنژاد هر دو معلول جسمی حرکتی و فعال در حوزه امور مدنی معلولان در شهرری به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان به بررسی مهمترین مشکلات و دغدغه های معلولان در زندگی و جامعه پرداختند.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۴۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

 این عزیزان به تشریح مهم ترین مشکلات و چالش های معلولان پرداخته و اعلام کردند:    یکی از چالش برانگیزترین مشکلات معلولان، بحث  تردد آسان آنها در جامعه از جمله: معابر شهری یا روستایی،ادارات و سازمانهاست همچنین سفر و چگونگی سفر کردن را هم باید به آن اضافه کرد.

  یکی دیگر از مشکلات این جامعه ، بحث معیشت است، با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و نبود کار و درآمد کافی و تورم بالا ، این قشر از جامعه دچار مشکلات فراوانی هستند، البته باید یادآور شویم مستمری معلولان که توسط بهزیستی پرداخت میشود بسیار ناچیز است.

اشتغال نیز از مشکلات دیگر معلولان است و قانون ۳٪ از سوی دستگاه های دولتی ،سازمانها و ارگانها رعایت نمی شود و عموم کارفرمایان، یا از معلولان در واحدهای صنعتی و کارگاه های خود استفاده نمی کنند یا از معلولان سوءاستفاده مینمایند!!!

 

تهیه وسایل توانبخشی:

نماینده معلولین در شورای مشورتی جوانان شهرستان ری اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات معلولان تهیه وسایل توانبخشی  مانند؛  ویلچر،  عصا،  بریس و ... است که خرید آزاد آن خیلی گران بوده و در توان معلولان نیست و معمولا بهزیستی هیچگاه برای تهیه وسایل توانبخشی بودجه کافی ندارد!!!

 

 بیمه نیز از مهمترین   مشکلات و دغدغه معلولان است!!! و جای بحث و گفتگو در آن زیاد است ، بسیار به جا بلکه لازم است به این مقوله بطور مفصل اهمیت داده و رسیدگی شود.

 ازدواج از دیگر مشکلات معلولان پسر و دختر است که از زوایای گوناگون میشود به آن پرداخت. لازم استکه مسئولان به جنبه های مختلف آن توجه نمایند.

-فرهنگ سازی برای جامعه در جهت چگونگی برخورد مردم با فرد معلول است.

که مهمترین عامل فرهنگسازی  صدا و  سیما میباشد همچنین سینما که هیچکدام به رسالت خود عمل که نمیکنند بلکه کارهای منفی نیز انجام میدهند!!!

  علیرضافیضی نمایندگی معلولین در شورای مشورتی جوانان شهرستان ری وعضوکانون معلولین در منطقه ی ۲۰تهران و دبیرکانون معلولین در محله   فیروزآبادی و عضوجمعیت جوانان هلال  احمر شهرری وعضوفعال بسیج پایگاه حضرت سیدالشهداحوزه   ۳۵۷حضرت ولیعصر گفت: امید است که مسئولان و مردم فقط در ایام ابتدائی آذر ماه و روز معلولان به این قشر جامعه توجه نکنند بلکه  همیشه ایام به وظایف و رسالت خود درباره ایشان عمل نمایند.

 

 

ارسال نظرات