خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد در جمع مردم و مسئولان مرکز استان، به اهمیت و لزوم عمل به قوانین اشاره کرد و افزود: اسلام نیز همواره مومنان را به عمل به قوانین دعوت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۱۰
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

ادامه داد: متاسفانه در برخی جوامع احترام به قانون ضعیف شمرده می‌شود،اگر در تمامی امور مانند اقتصادی، اجتماعی،تولیدی، خدماتی عمل به قانون اولویت باشد، آن امور به نحو احسن انجام خواهد شد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد به لزوم رعایت حدود حجاب و پوشش برای آقایان و بانوان در جامعه اسلامی، اشاره و گفت: شرع مقدس برای این مسئله حد و حدوی را مشخص کرده است و مسلمانان باید آن را رعایت کنند، حجاب در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده، پوشش باید مناسب باشد و برای بانوان از حساسیت بیش‌تری نسبت به آقایان برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی به لزوم الگو گیری و عمل به احکام نورانی قرآن در رابطه با حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: زنان و مردان باید طبق احکام قرآن و اسلام زندگی خود را پیش ببرند و این احکام را در زندگی نصب‌العین قرار دهند، اگر بخواهیم در بحث پوشش از کشورهای غربی الگو بگیریم، خسارت‌های فراوانی به جامعه اسلامی وارد می‌شود.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد به خشکسالی و کمبود آب در کشور اشاره کرد و خواستار عمل به قانون و عدالت، برای رفع مسائل مرتبط شد.

امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: ملت غیور استان چهارمحال و بختیاری قدرتمندانه و غیرتمندانه وارد صحنه شدند و ثابت کردندبرای دفاع از منافع ملی و استانی ایستاده‌اند و معتقدند مساله آب براساس قانون مورد رسیدگی قرار گیرد و مشکلات آن به صورت قانونی رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی تصریح کرد: به رییس‌جمهوری، استاندار جدید و تشکیلات کنونی اعتماد داریم و امیدواریم در رابطه با مشکلات آب و خوشکسالی به نحو مطلوب با در نظر گرفتن حقایق و عدالت، عمل و پیگیری شود و حقوق مردم چهارمحال و بختیاری را محقق کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد، آب را جزو منابع ملی دانست و یادآور شد: در این زمینه رعایت عدالت، انصاف و قانون حرف نخست را می‌زند، به‌همین منظور خواسته ی خود را با شدت بیشتری مطالبه می‌کنیم و امیدواریم عدالت رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی به سالروز رأی مردم ایران به قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ اشاره و تاکید کرد: مردم کشور در این روز به صحنه آمدند تا به قانون اساسی رای دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد عمل کردن به قانون را نشانه اتحاد، فرهیختگی، فهمیدگی و شعورمندی اعلام و تصریح کرد: احترام به قانون و محترم شمردن آن ضروری است.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را از بهترین و مترقی‌ترین قوانین دنیا برشمرد و اظهار داشت: رعایت قانون همچنین در ایجاد نظم، رونق تولید، بهبود اقتصاد و ارتقای خدمات‌رسانی تاثیرگذار و نتیجه آن تصاحب بازارهای داخلی و خارجی است.

وی توجه به تمامی قوانین مدنی، روزمره، قضایی و حکومتی را ضروری دانست و یادآور شد: رعایت قانون از بروز هرج و مرج، بی‌نظمی و تعرض جلوگیری می‌کند و باعث برقراری نظم در جامعه می‌شود.

ارسال نظرات