ویژه کارکنان و سربازان رده‌های سپاه استان خراسان رضوی؛
اولین همایش سراسری «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی» ویژه کارکنان و سربازان رده‌های سپاه امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۱۸
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در این همایش گفت: نمازبرگزاری همایش سراسری راه تقرب به خدا و مهمترین عامل در جهت رفع گره‌های زندگی و مشکلات روز مره است.

حجت الاسلام برهان باقری افزود: اگر نماز ما درست باشد به کار‌های ما جهت می‌دهد و عامل جلوگیری از فحشا و منکر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر نمازخواندن افراد درست می‌بود، شاهد فساد‌های اقتصادی بین برخی مدیران نبودیم؛ با نماز درست، شور و اقتدار معنوی، سیاسی و اقتصادی حاصل می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) نیز گفت: محور‌های اصلی این همایش در زمینه هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، آثار ادبی، فضای مجازی و ایده‌های خلاقانه برتر است.

سرهنگ دوم پاسدار شهرکی افزود: بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش رسیده که ۱۵اثر برگزیده شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را اثربخشی نماز با ایجاد معنویت در کارکرد سربازان و پاسداران دانست و افزود: این معنویت منجر به اقتدار در حوزه‌های ماموریتی می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این همایش گفت: معنویت یعنی معناداری و معنای همه کار‌ها با معنویت عوض می‌شود؛ یعنی شکست معنای پیروزی می‌گیرد و پیروزی در امور محقق می‌شود.

رحیم پور ازغدی افزود: قرآن می‌فرماید، نماز ضد فحشا و منکر در همه زمینه هاست و از منکرات و وقوع آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ پس هر جا نماز باشد، رشوه، دروغ و ... نباید باشد و در اکثر این موضوعات، نماز بازدارنده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:، اما دیده می‌شود در بعضی جا‌ها هم نماز و هست و هم فساد، علت این است که ما نماز می‌خوانیم، اما اقامه نماز نمی‌کنیم و روح نماز را درست به جا نمی‌آوریم و فقط فیزیک نماز را انجام می‌دهیم.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: ما آدم‌هایی را می‌بینیم که نماز می‌خوانند، ولی بعد از انقلاب به کلی عوض شده اند و حتی معتقدند در برابر آمریکا باید کوتاه بیاییم و حرف‌هایی از این قبیل، این افراد در نمازشان و معنویتشان دچار مشکل هستند و نمازشان درست نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آن چیزی که باعث می‌شود انسان خیانت نکند، نماز است و ما تا سر دوراهی‌ها قرار نگیریم مشخص نمی‌شود نمازگزار واقعی هستیم و یا نیستیم.

گفتنی است:در این همایش ۲طرح کلی شامل طرح منزلت نماز و طرح ستاد اقامه نماز دنبال می‌شود که به دنبال مجموعه اقدامات فرماندهی و اقدامات فیزیکی و نرم افزاری در زمینه نماز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها